Sex lyst
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus
Jeg ville bare lige vide om det er normalt at vildt gerne vil have sex som 13 årig? Og om det er normalt at gerne vil røres og tages på? Onanere ret tit sådan 2 gange om dagen.
Knus mig.

Svar:
Hej med dig.
Det er dejligt at høre, du er begyndt at gå på opdagelse i din seksualitet og har lyst til at lære dig selv og din krop at kende. Det er meget forskelligt, hvornår man begynder at få lyst til sex. Nogle vil gerne som 13-årig, nogle vil først, når de er 22, og faktisk er gennemsnitsalderen for at have sex første gang i Danmark 16 år. Det kommer helt an på, hvem man er som person. Derfor er det også helt normalt, at du som 13-årig er begyndt at have lyst til sex og at prøve at blive rørt ved og taget på. Det kan være ret godt at huske på, at der er forskel på at have lyst til at prøve ting og at gøre dem i virkeligheden. Så selvom tanken om at have sex eller blive rørt ved kan være rigtig fræk, betyder det ikke altid, man er klar til at gøre det i virkeligheden. Det er noget, man er nødt til er mærke efter helt nede i maven, om det føles godt, eller om det måske bare skal blive i fantasierne lidt endnu.
Kærlig hilsen
Tanne