Sex, jeg er nervøs..

brevkassespørgsmål

Sex, jeg er nervøs..

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Jeg står et rigtig splittet sted, næsten alle mine veninder har sex, dem som går op i den første gang har haft det med de sødeste fyre og har været/er kærester med dem, dem som er ligeglade og bare vil have det overstået, de har fået nogle super søde og super lækre fyre som behandlede dem super, de snakker stadig med dem(nogen af dem) og de andre er ligeglade og tilfredse. Jeg havde en i tankerne, men han er flyttet langt væk og snakker ikke med ham mere, og nu kender jeg ingen som jeg har lyst at gøre det med. For mig er personligheden ligeså vigtig som den fysiske tiltrækning, og vægter at begge er gode, rigtig højt! Jeg ved godt man ikke skal føle sig presset, og det gør jeg heller ikke, syntes mere det er irriterende at der ikke er nogen. Jeg har altid min bedste ven, men drenge har det med at ødelægge vores forhold fordi de får følelser for mig, så det er jeg ikke tryg ved, og så er han ikke sikker på om han er til piger, så jeg føler det er en dårlig mulighed.:(

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå at du er lidt usikker på hvad du skal gøre i forhold til sex, når du føler at alle dine veninder har prøvet det og du også gerne vil prøve det. Jeg tror der er rigtig mange både drenge og piger på din alder der har det som dig. På den ene side vil man bare gerne have det overstået og samtidig vil man gerne finde den rigtige at gøre det med. Der er rigtig mange ting der spiller ind; at man har lyst til at prøve det her nye spændende univers, at alle andre rundt om en prøver det og man derfor kan føle sig lidt "udenfor", at man kan komme til at føle sig presset.

Jeg synes du lyder som en rigtig velovervejet og sympatisk pige, der har tænkt over hvad du gerne vil have ud af din første gang. Jeg kan godt forstå at du har brug for både at tænde på fyren, men også finde ham tiltalende personligt. Det kan være svært at have sex med en man ikke kan lide eller omvendt med en man ikke tænder på. Det er netop blandingen mellem at kunne lide en fyr og tænde på dem, der gør sex spændende og godt.

Jeg kan godt forstå at du bare har lyst til at finde en dreng lige med det samme og så bare have sex, istedet for at tænke så meget over det. Men jeg tror du vil få meget mere ud af at vente på den der er den rigtige for dig. Det kan være at du møder ham næste weekend eller om et halvt år. Jeg tænker om du kan prøve at snakke lidt med dine veninder omkring dine tanker. Det kan være rart at snakke med andre om hvordan man har det og måske kan det være at de har nogle gode råd og ideer til hvad du kan gøre. Måske fortryder de at de ikke ventede, måske fortæller de ikke om de svære følelser de havde i forhold til den første gang eller også vil de bare gerne lytte og hjælpe dig. Det kan godt være svært at være ærlig om lige præcis det her emne, men jeg tror at du ville få meget ud af at være det.

Jeg håber du kan finde en ro i at du nok skal finde den helt rigtige fyr at have sex med. Nogle gange sker det når man mindst venter det.

Venlig hilsen Marianne