Sex er trist :(
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej Cyberhus, jeg sidder her og aner slet ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har været sammen med min vidunderlige kæreste i snart 8 måneder, og vi har været vildt aktive sexuelt, men jeg syntes at det begynder at virke som om at hun ikke vil mere. Jeg syntes også selv at det begynder at blive en smule kedeligt, mest fordi at jeg er 1:86. og hun kun er 1:53. Der er ikke så mange muligheder, men håber at i kan løfte mit hoved lidt op :) på forhånd tak

Svar:
Hej med dig.
Det er dejligt at høre, du har en kæreste, du er rigtig glad for. Når man har været kærester i et stykke tid, er det helt normalt, at der sker en ændring i ens sexliv, men man kan nemt opleve at blive ked af det og bekymret for, om der er noget galt. Derfor synes jeg, det er godt, du skriver ind til os med dine tanker omkring det hele, så vi kan hjælpe dig med at få løftet humøret.
Når der sker forandringer i ens sexliv, kan det være en god idé at finde ud af, hvad der ligger bag. Det kan du fx gøre ved at tage en snak med din kæreste, hvor du spørger lidt ind til, hvad hun tænker om jeres sexliv. Sådan nogle samtaler kan godt være ret grænseoverskridende, så det er helt normalt, hvis man føler sig lidt utryg ved det. Hvis din kæreste virker som om, hun ikke har så meget lyst mere, kan det være mange forskellige ting, der ligger bag. Hun kan måske være lidt stresset, være ked af nogle andre ting eller noget helt tredje. Min pointe er, at der nemmest for dig at gøre noget ved det, hvis du ved, hvad der er galt.
I dit brev skriver du, at du selv synes, det er begyndt at blive en smule kedeligt, når I har sex. Her kan du også prøve at snakke med din kæreste om, hvad der kunne gøre det sjovere, når I er sammen. Hvad kunne du godt tænke dig, I gjorde mere af?
Selvom der er en stor højdeforskel, er der stadig et utal af stillinger, I kan bruge. Højdeforskellen er faktisk mest et problem, hvis I vil have sex stående. Det kan I eventuelt løse ved at finde en skammel eller noget lignende, din kæreste kan stå på. Sådan er det faktisk også med de fleste andre stillinger, hvor højden er et problem. Hvis I tænker lidt kreativt, kan man tit kompensere for højdeforskellen. I de fleste liggende og siddende stillinger, er højden ofte ikke noget problem. Bagfra, i ske, missionær og hende øverst burde derfor også være rimelig nemme at gå til.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kærlig hilsen
Tanne