Sex - Er det for tidligt?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej! :D
jeg er en pige på 15 år, jeg har en kæreste, og vi været sammen i 3 måneder her den 13 maj (:
Når vi er sammen kæler vi tit og nusser osv.. som man nu gør, vi har også prøvet sådan noget som Bj, Hj og han har
prøvet at give mig finger og slikket mig dernede.
Vi er dog begyndt at skrive en del om sex og sådan.. og har tænkt på at prøve det.. (:
Men jeg er lidt usikker på om det er for tidligt, da vi har været sammen i 3 måneder.. Og folk siger der gerne skal gå op til 2 år.?
Det er vores begges første gang, og jeg er også rigtig nervøs om det vil gøre ondt og sådan første gang, og hvad han tænker.. :)
Og om du har flere tip til den første gang, som kunne hjælpe og måske berolige en lidt..?
Tak på forhånd! :)

Svar:
Hej med dig
Skønt at du har fundet dig en dejlig kæreste...det lyder som om I er rigtig glade for hinanden.
Du spørger om det er for tidligt for jer at have sex? Det tænker jeg ikke nødvendigvis det er. Der er ikke rigtig nogle regler for hvornår det er tid. Nogle er klar efter en uge, nogle er klar efter 2 år.
Det afgørende er hvad I føler for hinanden og om I føler jeg så trygge ved hinanden at I er klar til at springe ud i det. Hvis I begge synes I er klar og gerne vil prøve det af, tænker jeg ikke der er noget i vejen for at i hopper ud i det.
Jeg kan sagtens forstå at du er nervøs. Det tror jeg alle er den første gang. Det lyder som om dig og din kæreste er gode til at tale sammen om hvad I gerne vil, og det tror jeg faktisk er det vigtigste og bedste tip. Tal åbent med hinanden om de tanker I har om den første gang.
Jeg kan garantere dig at han er lige så nervøs som dig. "Synes hun det er rart, kommer jeg for hurtigt, og kan jeg finde ud af hvad jeg skal gøre", er bare nogle af de tanker som langt de fleste drenge har inden den første gang.
Når I en gang er blevet enige om at gøre det, så se om I kan gøre det på et tidspunkt hvor én af jer er alene hjemme så I er sikre på ikke at blive forstyrret. Så er det lidt lettere at slappe af. Aftal at I skal gå stille og roligt frem og husk at det altid er i orden at stoppe op, holde pause eller helt fortryde. Både for dig eller din kæreste.
Selv om det er svært så prøv at lade være med at være alt for fokuseret på at i skal have sex, men prøv at fokusere på at nyde hinanden. Kys, nus, rør og gå stille og roligt frem. Lad det ligesom udvikle sig til at I har sex i modsætning til at smide tøjet og springe direkte til samleje. Jo mere I er fokuseret på at nyde hinanden jo bedre kan I begge slappe af og jp bedre tror jeg også oplevelsen bliver for jer begge.
Og når det så er sagt så kan I måske også prøve at snakke om at mange faktisk oplever at den første gang kan føles akavet, pinlig og nogle gange ende med at være lidt kikset. Det er helt normalt og noget RIGTIG mange oplever. Men så er der heldigvis masser af mulighed for at øve sig igen bagefter og lige så stille få bedre og bedre oplevelser med sex i takt med at man lærer hinanden bedre at kende og føler sig mere og mere tryg ved hinanden og ved sex.
Held og lykke med det
Niels-Christian