Sex efter .......
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej , jeg er en pige på 15år, jeg har en rigtig sød kæreste, og vi har været sammen i lang tid. Nogle gange ligger vi og snaver , og tager på hinanden og det føltes dejligt. Men da jeg tidligere i mit liv har været udsat for voldtægt, er det nogle gange svært, fordi har et lidt kompliceret forhold til sex. Hvordan kan man overvinde det? min kæreste vil mig kun det godt, og vi elsker virkelig hinanden, men jeg kan ikke rigtig sige til ham, hvorfor jeg nogle gange reagere lidt anderledes.. Vi har ikke været iseng sammen endnu, jeg ved heller ikke om jeg nogle sinde kan overvinde det igen... Hjælp....

Svar:
Kære pige 15 år
Dejligt at du har en sød kæreste, som du er rigtig glad for.
Du har været udsat for voldtægt og derfor er meget naturligt at du lukker lidt af når det går hen og bliver mere intimt mellem dig og din kæreste.
Du beskytter dig selv, og er helt naturligt.
For at overvinde det, er det vigtigt at du og din kæreste har så meget tillid til hianden, at du slapper mere og mere af. Jeg vil foreslå dig tre ting.
- At du snakker med ham om hvad der er sket og hvorfor du reagerer som du gør. Så kan I snakke om det og på den måde blive enige om at slappe af, lege stille og roligt med hinanden indtil du og han er klar.
- Sex er ikke noget der skal stresse. Det er vigtigt at du respektere dine grænser, og gør det i dit tempo. Prøv at fokusere på at nyde jeres nussen og kælen for hinanden. Jeg er ikke i tvivl om, at du nok skal overvinde det, men husk at gøre det i dit tempo.
- Jeg ved ikke, om du har talt med andre voksne omkring voldtægten. Det er en rigtig god ide at få snakket om din oplevelse, så du får den bearbejdet. Det er måske en god ide at dele det med dine forældre, fordi de kan hjælpe og støtte dig i hverdagen.
Du kan også besøge vores chat her i cyberhus. Her kan du chatte helt anonymt med en voksen. Det kunne både være om voldtægten, men også for at få flere ideer til hvordan du og din kæreste kan arbejde med det.
Håber du fik svar nok
Venlig Hilsen
Sascha