Sex agtigt?

brevkassespørgsmål

Sex agtigt?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 9 år 8 måneder siden

Mig og min kæreste er meget tætte og forleden spurte han om vi skulle have sex!!! Jeg vil gerne men det der med at hans penis skal in i min " i ved nok hvad" for mig til at flippe og jeg tænkte om man kunne gøre alle de andre ting uden det?

Svar:

Hej med dig

Det er godt at du skriver til brevkassen, når der er noget du er lidt usikker på i forhold til sex.

Det er rigtig vigtigt at begge personer er klar til at have sex når man skal have det første gang. At være klar betyder at man skal være trygge ved hinanden, man skal kunne sige hvad man kan lide og ikke lide, man skal kunne være ærlige og sige fra og så skal man selvfølgelig beskytte sig. Når du skriver at tanken om at hans penis skal ind i dig får dig til at flippe ud, så tænker jeg at det kan være at du måske ikke er helt klar til at have sex med din kæreste endnu. Det er helt i orden at du har det sådan, for når du kun er 13 år så er din krop eller hoved faktisk heller ikke helt klar til det endnu. De fleste venter til de er 15-16 år med at have sex første gang, fordi det giver en meget bedre oplevelse og de føler sig mere klar til det.

Jeg tænker at I før I har sex, skal lære hinandens og jeres egne kroppe rigtig godt at kende. Fortæl ham hvad du kan lide og lad ham fortælle dig hvad han kan lide. Prøv at røre lidt ved hinanden og se hvad I kan lide. Det er helt i orden at gøre det i lang tid og at det ikke fører til sex lige med det samme. Det vigtigste er nemlig at I begge to er klar til at have sex, når I skal have det første gang og ikke kun din kæreste.

Jeg håber du kunne bruge mit svar.

Venlig hilsen Marianne