Sex

brevkassespørgsmål

Sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej derinde. Jeg er en dreng på 14 år, og jeg har en kæreste. Vi har prøvet det med sex et par gange, og her sidste gang vi sov sammen blev vi ophidset, og vi havde intet kondom. Så vi gjorde det uden, men det sker aldrig igen. Vil helst være sikker. Men jeg ved der er noget der hedder pre sperm. Kan det gøre pigen gravid? Det er jeg meget nervøs over. Der kan måske være noget sperm siddende på penis fra sidste gang man onanerede, kan det passe? Jeg "kom" ikke oppe i hende, og vi er enige om at vi aldrig gør det uden kondom igen, mht. kønssygdomme osv. Håber der snart kommer et svar. Hilsen anonym

Svar:

Hej anonym 14 år

Dejligt at du skriver ind til os, jeg synes det er skønt at i for efter tiden helst vil være på den sikre side, det lyder som en meget fornuftig beslutning.

Der kan godt være sædceller i præsperm, men sandsynligheden er ikke særlig stor, præsperm renser urinrøret inden udløsning og det kan godt indholde sædceller fra en udløsning kort forinden, men der skal være en ret aktiv sædcelle, samt det skal passe med at din kæreste har ægløsning.

Hvis i forsat er usikre og din kæreste ikke har fået sin menstruation som hun skulle, kan i købe en graviditetstest på apoteket, eller få den fortaget gratis hos egen læge.

Som du selv skriver er Kondomet den eneste form for prævention som beskytter imod både kønsygdomme og graviditet og derfor det mest sikre.

Venlig Hilsen

Sascha