Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Heeey.. Jeg har lige haft sex med min kæreste for første gang og vi gjorde det vild mange gange og kyssede og næste dag tog vi så i Tivoli med min familie og hun var med os og vi holdte i hånden og kyssede og alt det der selv om min famile var der og de sagde ikke noget til det ud over at det var sødt og de kunne alle sammen godt lide hende og vi har været kærester i 7 måneder men så en uge efter og vi havde haft sex sammen et par gange sagde hun St hun kun ville være kærester med mig til vi havde haft sex sammen og nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal gøre for jeg kan stadig godt lide hende og jeg troed at sex ville mene meget for hende med mig men det gjorde det så slet ikke .. Og jeg ved ikke om jeg skal være glad fordi jeg har haft sex eller ked af det for det føles forkert at jeg har gjort det med en der ikke kunne lide mig rigtigt eller ikke mere .??

Svar:
Heeey med dig.
Selvom din kæreste ikke længere vil være kærester med dig, behøver det ikke betyde, at hun ikke har været glad for dig. Hvis du føler det har været dejligt og du er glad for det I har haft sammen, er det helt rigtigt, at du føler sådan. Samtidig kan du også have følelsen af, at have gjort det med en´som ikke har gengældt dine følelser. Der er ikke noget forkert i at have begge følelser. Det kan være kompliceret og give kaos i ens hovede, når ens tanker flyver.
I dit brev fortælle du, at I har været kærester i 7 måneder, og jeg kan læse at I har været glade for hinanden. Hun har været glad for dig og I har haft sex. Når så pludselig ens kæreste ikke længere har de samme følelser som en selv, kan det være svært at forstå hvorfor og man kan godt komme til at føle at det hele har været forkert og at man har været alene om at elsket. Hold fast i at det har været dejligt og der er ikke noget forkert i det I har gjort.
I teenagerårene er det naturligt at man har forskellige kærester, at man selv stopper eller den anden stopper forholdet. Du kan evt. spørge hende hvorfor hun ikke vil være kærester mere. Det kan man godt lære noget af. Samtidig bliver man god til at tale om sine følelser og tanker.
Nogle gange kan det være en god ide´at tale med sine forældre eller en ande voksen om sine tanker og følelser.
Mange sommerhilsner Mette