sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej brevkasse. jeg ved ik helt hvordan jeg skal spørge min kæreste om vi skal kneppe. han spørg ikk selv og jeg er bange for at han slår op med mig. så please giv et svar.

Svar:
Hej med dig..
Jeg har modereret dit spørgsmål, fordi man her i brevkassen ikke kan skrive sammen med andre unge. Men jeg vil rigtig gerne svare på det spørgsmål til mig.
Før du snakker om sex med din kæreste, synes jeg der er en snak du skal have først med ham. Og det er om i stadig er vilde med hinanden og om han gerne vil fortsætte med at være kærester med dig. Fordi når man har sex, så synes jeg det er vigtigt at man har det godt sammen og kan føle sig tryg ved sin kæreste.
Når det er sagt, så kan det godt være svært at komme til at snakke med sin kæreste om sex. Hvis du er frisk, så kan kan det være fint at tage en samtale om det, men det kan også nogle gange virke underligt, pinligt og akavet.
Så hvad kan du ellers gøre? Du kan ligge op til samtalen, ved at have noget liggende der indbyder til samtalen. Du kan også prøve at tage udgangspunkt i hvis I ser en sexscene i en film sammen, at det ser dejligt ud, og prøve at starte en samtale derfra. Alternativt kan du måske bare prøve at lokke ham længere, når I er igang. Han skal nok sige fra, hvis han ikke har lyst.
Jeg håber du kan bruge det til noget. Ellers må du skrive igen.
Med venlig Hilsen
-Sune