Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Kære dig (: Jeg har vildt løst til at prøve at være i seng med et fra mit eget køn nemlig en dreng. Er det normalt man for sådan en følelse, og skal jeg bare gå efter den, og prøve det? Mvh. Casper

Svar:
Kære Casper.
Tak fordi du hevender dig til Cyberhus og tak for dit spørgsmål.
Du spørger om det er normalt, at du har vildt lyst til at være sammen med en af dit eget køn og om du bare skal gå efter følelsen og prøve det. Allerførst vil jeg fortælle dig, at det er normalt at nogle mennesker på et tidspunkt i deres liv, har lyst til at være sammen med en af eget køn.
Du er teenager og er ved at udvikle din egen seksualitet. En facination at egen krop og køn kan bl.a give lyste til at være sammen med en´af eget køn. Så ja, det er helt normalt at have den følelse.
Om du skal prøve at være sammen med en af eget køn kan kun du mærke om er rigtigt. Det der er vigtigt er at I begge har lyst til hinanden. Man kan også se det, på en anden måde, nemlig som en måde at udforske sit eget køn. At lære mere om sig selv.
Hvis du har flere spørgsmål er du velkommen til at skrive igen.
Hilsen Mette