sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg hedder tim. På 12 år snart 13. Jeg har nemlig den sødeste kæreste i hele verden og vi er begge to i pubeteten. Jeg vil bare høre om det var i orden at have sex som 12 årige. Jeg spørg nemlig fordi vi begge to ligger op til det. Tak på forhånd :D

Svar:
Hej med dig Tim
Det lyder da rigtig dejligt, at du har sådan en sød kæreste og det lyder til, at I har det godt sammen. Det er også helt i orden, at I har lyst til at have sex, da I er teenagere. Fordi i jeres alder er der begyndt at fare masser af hormoner rundt i jeres kroppe, som kan gøre I får lyst til hinanden.
Men nu du spørger så direkte om det er i orden, at have sex som 12 årig, vil jeg svare nej. Den første grund er, at der er en lov der siger, at man først må have sex når man er over 15 år. Jeg kan godt forstå hvis du syntes det er uretfærdigt, især hvis du føler I har lyst. Men den anden grund, som jeg syntes er vigtigst er, at grunden til loven er lavet, er for og beskytte unge, for det og have sex er en rigtig stor ting psykisk og fysisk. Så selvom man føler sig klar, er det slet ikke sikkert, at for eksempel ens krop er helt klar, før I er nogle år ældre.
Det er især pigers kroppe der ikke altid er klar, før de er omkring de 15 år. Fordi deres skede, hvor drengens penis skal ind, ikke er færdig med og vokse. Skeden skal nemlig først vokse sig bredere og større, så der kan være noget deroppe, uden det skal gøre ondt, men det kan tage nogle år endnu. Men måske det kan hjælpe hvis du prøver, at til fredstille dig selv ved at onanere. Det hjælper nemlig rigtig mange med, at få stillet lysten til sex med andre. Hvis du har lyst til lidt onani inspiration, kan du læse om det på dette link.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw