sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus. Jeg har en virkelig sød kæreste, som gerne vil have sex med mig, jeg er over hovdet ikke klar endu, og det er fint nok med ham. Han fylder 15 i starten af foråret så kan sagtens forstå at han gerne snart vil prøve sin krop af. Han siger han aldrig har prøvet før. Han har vel haft sexundervisnig i et godt stykke tid nu, og jeg får det snart. Han siger at han gerne vil vente på mig i 3 år vis det skal til, men kan ligesom godt fornemme at han virkelig har en sextræng og jeg synes det er lidt synd for ham, hvis det ender med at vi går fra hinanden fordi jeg ikke kan give ham det han søger. Hår forneden ved jeg at der er mange drenge der ikke tænder på. Jeg tør bare ikke barbere mig for jeg ved at jeg vil få kommentarer både i idrætsomklædning, og efter håndbold træning. Og så har jeg det heller ikke så godt men min krop, jeg har "former" men er ikke tyk tror jeg hans krop er ihvertfald noget man skal være stolt af. Nogle gange tænker jeg hvorfor han overhovdet har valgt mig som han kæreste ( det var ham der spurgte). Han er ikke så muskuløs i forhold til den eneste af hans vender jeg har mødt. Måske er han også selv lidt usikker på hans krop. Jeg har besluttet mig for at vi på et eller andet tidspunkt skal vi jo, men er alt for usikker på at have sex lige nu. håber på svar tak på forhånd. Hilsen caroline

Svar:
Hej Caroline
Jeg kan sagtens forstå, hvis du kan være usikker på det med at skulle have sex. Når det er noget der er helt nyt for jer begge, så er det meget naturligt at man kan blive usikker på sig selv.
Når du er i teengealderen, hvor kroppen udvikler sig og der sker meget med tanker og følelser, er det meget naturligt at du tænker meget over, hvad han tænker om din krop. Sådan tror jeg også det er for mange piger, der er sammen med en fyr. Det betyder meget om han kan lide ens krop. Jeg vil også sige til dig, at det er meningen du skal have former. Da du var barn, havde du ikke former, men fordi du er ved at blive en kvinde, er det helt naturligt at du begynder at få former nu. Jeg er helt sikker på at din kæreste synes du er smuk og dejlig som du er. Jeg kan godt forstille mig du kan være lidt nervøs for, om han nu tænder på dig, når du har hår forneden, når du har hørt at mange drenge ikke gør det. Men jeg er ret sikker på, at han ikke vil tænke over det. Når han er villig til at vente på dig, så siger det også noget om, hvor glad han er for dig.
Jeg kan sagtens forstå du gerne vil gøre din kæreste glad, ved at gå i seng med ham. Men jeg synes det er vigtigt at du mærker efter og først gør det, når du er selv også er klar. Når han har sagt at han gerne vil vente på dig, så tror jeg også han vil gøre det.
Når du får lyst til at prøve at have sex sammen med ham, så tænker jeg at det er godt at I begge er nye i det. Når ingen af jer har prøvet det før, vil I være på samme sted. I vil nok begge være usikre og spændte, fordi det er nyt for jer begge. Det handler også om at I går langsomt fremad. I kan starte med at ligge nøgne sammen og mærke hinanden kroppe, så kan I starte med at kæle og nusse lidt med hinanden. Efterhånden tror jeg at I vil blive mere og mere afslappede med hinanden. Jo mere afslappede I er med hinanden, jo mere naturligt bliver det at skulle prøve at have sex.
Til sidst vil jeg gerne at jeg synes det er rigtig godt du lytter til dig selv. Det er godt du tager det i dit eget tempo, når du kan mærke du er lidt usikker. Det virker også som om du har en sød kæreste, som gerne vil vil vente på dig.
De bedste hilsner Sine