sex

brevkassespørgsmål

sex

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej hvor gammel skal man være for at have sex

Svar:

Hej dreng, 12 år.

Det er et rigtigt godt spørgsmål, og jeg kan ikke fortælle dig helt præcist hvornår du er gammel nok, men jeg kan fortælle dig lidt om hvad loven siger, og hvad jeg synes er vigtigt du tager med i dine overvejelser.

Loven siger at man skal være fyldt 15 år før man må have sex. Det er en lov der er lavet for at beskytte børn og unge der ikke er helt klar til at have sex.

Det betyder dog ikke at du med garanti er klar til at have sex, så snart du er fyldt 15. Det betyder at der regner man med at de fleste er klar til selv at kunne tage valget. Når du kommer til det, er det vigtigt at du føler dig tryg ved hele situationen og at det føles rigtigt for dig. Måske føler du dig klar når du er 15, måske når du er 18, måske senere. Det er alt sammen okay. Det handler om hvornår du er klar.

Jeg håber at det kunne hjælpe dig, ellers må du skrive igen.

Med Venlig Hilsen

-Sune