sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg er en pige på 15år min kærste tæsker mig heletiden fordi han siger jeg ikke er god i sengen og mine patter er få små hvad skal jeg gøre for at gøre ham tilfræs jeg kan lide ham meget

Svar:
Kære pige 15 år
Dit brev rørte mig rigtig meget, og jeg er virkelig glad for at du kontakter Cyberhus.
Dit spørgsmål handler ikke om sex, men istedet for om dit forhold til din kæreste og det din kæreste gør imod dig. Jeg kan godt forstå du skriver til mig, fordi det er ikke ok at din kæreste slår dig og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe dig.
Det er ulovligt at slå og give en anden person tæsk og yde psykisk vold, det vil sige at det ikke er lovligt det din kæreste gør. Jeg mener ikke vi er herre over hvem vi er kan lide og hvem vi bliver forelsket i, men det er dig der bestemmer over dit liv og ingen fortjener tæsk.
Det er ikke din opgave at gøre din kæreste tilfreds, det er hans job at gøre sig selv tilfreds. Det vil sige, at hvis din kæreste gerne vil lave om på nogle ting, eller er utilfreds med noget, så skal han sige det og selv gøre noget for at det bliver bedre. Hvis han mener, at du ikke er god i sengen, så handler det måske mere om, at han ikke selv kan finde ud af det og så giver dig skylden for det. Der skal nemlig to til at få det godt i sengen.
Han skal ikke slå eller fortælle dig, at du ikke er god nok. Det er ulovligt og derfor synes jeg det er meget vigtigt at du tager fat i en voksen, som kan hjælpe dig enten med at komme ud af forholdet, eller med at din kæreste stopper med at slå og tale til dig på den måde.
Først og fremmest synes jeg det er vigtigt at dine forældre ved hvad der sker mellem dig og din kæreste. Måske vil det være rart for dig at have dem tæt på, så de kan lytte til dig og støtte dig.
Men der også andre voksne:
1. Politiet: Det din kæreste gør er ulovligt og derfor vil politiet kunne hjælpe dig, så du ikke bliver slået.
2. En lærer eller en anden voksen du stoler på. Det kan være rart at snakke med en anden voksen og lytte til en andens holdning til det der sker. Det kan også være at den voksen har nogle ideer til hvad du kan gøre.
3. Chatten i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med voksne som gerne vil lytte. Du kan sætte lidt flere ord på og få støtte til hvad du kan gøre nu.
Jeg håber du griber nogle af de muligheder jeg har givet dig, fordi din kæreste skal ikke slå. Kærlighed handler om at man samarbejder og tager ansvar for kærligheden.
Mange Hilsner
Sascha