Sex
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
heej jeg skulle bare spørge jer om der ville ske noget hvis man brugte nivea cream til sine fingre for at stikke dem op i røven? Håber i vil hjælpe - tak på forhånd

Svar:
Hej med dig,
Nivea creme er ikke en god idé at bruge analt. Cremerne er lavet til ansigt/krop, og indeholder parfume og andre stoffer, som ikke er beregnet til at komme op bagi. Du vil i værste tilfælde kunne få allergiske reaktioner i endetarmen, og med stor sandsynlighed få problem med kløe.
I stedet kan du købe glidecreme. Det kan fås på apoteket, men du kan også bestille det over nettet. De fleste netbutikker sender varerne i en diskret pakke. Glidecreme er beregnet til at komme ind analt (og vaginalt), og der er derfor ikke samme risiko ved at bruge det, som ved at bruge Nivea eller andre cremer.
Mange hilsner
Christina.