Seksualitet
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Jeg er blevet meget i tvivl om min seksualitet og det går mig rigtig meget på. Jeg er en pige, men jeg har dog aldrig været forelsket i en pige. Drenge har jeg derimod været forelsket i en million gange! Men efter jeg har fået en kæreste er jeg i tvivl. Jeg tænder slet ikke på at se ham nøgen. I starten da vi var sammen gjorde jeg, og synes bare det var så fedt med en drengekrop. Han er den første jeg har været sammen med seksuelt. Men nu har vi været sammen i 6 måneder, og jeg synes det er lidt kedeligt. For det første så føler jeg ikke rigtig noget når jeg har sex med ham, og jeg kan ikke rigtig mærke noget. For det andet så har jeg aldrig rigtig været forelsket i ham. Det var kun den første måneds tid jeg fik sommerfugle i maven, hvis han kyssede mig. Jeg ved ikke hvorfor jeg blev kærester med ham, det er kun fordi han er så vildt sød, for jeg har aldrig haft en 'forelskelses' følelse i ham. Og det forstår jeg simpelthen ikke? Hvorfor får jeg ikke det når han er så sød? Han er ikke pæn, så måske er det fordi jeg ikke bliver tiltrukket af ham? Før i tiden blev jeg rigtig hurtigt småforelsket i fyre, men det har jeg kun prøvet 1 gang i de her 6 måneder. Desværre i en anden. Men ellers synes jeg nogengange at jeg tænker på piger. Hvis jeg ser et kærestepar, så lever jeg mig for det meste ind i drengens situation. Jeg har tænkt på at det kan være fordi piger er så pæne og ordenlige. Fx. vil min kæreste altid bare ligge i sengen og lave ingening, og er rigtig doven. Jeg har aldrig haft lyst til at kysse med en pige eller tændt på bryster. Jeg synes kun det er spændende at tænke på 'dernede'.. Det er sådan set det eneste jeg tænker på ved piger. Men det er egentlig mest fordi jeg ikke kan forstå jeg er holdt op med at tænde på drengene, og jeg tænker ikke 'wow han er godt nok flot' når jeg ser en pæn fyr mere.. Kan det være fordi jeg hænger på en dreng, som jeg egentlig ikke er forelsket i, og ikke er tiltrukket af? Eller vil jeg slet ikke føle mig forelsket i en dreng igen? Jeg føler mig ikke tændt af at tænke på en penis mere. Jeg vil blive rigtig ked af det, hvis jeg var til piger. Jeg vil bare gerne have et normalt, dejligt forhold med en dreng. Ellers har jeg tænkt på om det kan være fordi jeg har rigtig dårlig selvtillid? Jeg har tit tænkt på at gå fra min kæreste, men så tænker jeg at det vil jeg ikke, for jeg finder aldrig en anden dreng, som vil have mig. Jeg hader ALT ved min krop! Og der tænker jeg at drenge går mest efter kroppen, hvor piger stoler man mere på. Og når jeg tænker længere frem i tiden, kunne jeg slet ikke se mig med en voksen mand. Men jeg ved det ikke. Jeg er så meget i tvivl, jeg ville ønske jeg kunne forelske mig i en dreng, som jeg ville blive ved med at være tiltrukket af, og ikke kun i en måned! For at være helt ærligt, så er det fordi jeg har rimelig lange skamlæber. Det ødelægger min selvtillid fuldstændigt! Jeg tænker at drenge synes det er klamt, og når jeg tænker på andre piger, så ser de aldrig ud som mig inde i mit hoved, men helt perfekte dernede.. Kan du måske hjælpe mig til ikke at være så forvirret? :-( Hvorfor tænder jeg ikke på penis mere, er det pga. min dårlige selvtillid, min nuværende kæreste, eller er jeg til piger? Please.

Svar:
Kære pige 16 år.
0
false
21
18 pkt
0
false
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Det du skriver sidst i din mail, gør stort indtryk på mig. Når jeg læser, at du hader ALT ved din krop, og mest af alt synes dine kønslæber er for lange, så læser jeg, at du har reflekteret dig frem til, at det påvirker dit selvværd og gør dig forvirret. Jeg kan og vil ikke lave om på det du føler, for det er sandt for dig.
Jeg vil derimod prøve at forklare dig hvordan jeg læser nogle af tingene hænger sammen. Jeg kunne godt tænke mig at fortælle dig, at dine kønslæber er en del af dit (kvindens) køn som der ved samleje bliver blodfyldte, holder på safterne og som får det  til at glide under samlejet. Hvis de er små er der nogle som døjer med tørhed, som resulterer i at det kan gøre ondt ved samleje. Nogle kønslæber er korte og små, andre er lange og mere fyldige. De er meget forskellige. Du er ikke den eneste som gerne vil have mindre kønslæber, det er helt normalt. Lige som der er meget forskel på drenges penis. Jeg tror det er meget vigtigt at du prøver, at forlige dig med, at dine kønslæber er nøjagtigt som de skal være. De er dine og en del af dit køn! Du kan prøve at kigge på dem, undersøge dem, tale til dem og prøve at kigge på dem med nysgerrige og kærlige øjne. Måske vil du opdage at de er smukke og præcist som de skal være. Herigennem tror jeg, at du vil får kontakt med din seksualitet. Ved at forholde dig til dit køn!
Du skriver at du har en kæreste som du egentlig aldrig rigtig har været forelsket i (kun lidt sommerfugle I starten), du tænder ikke længere på ham, du keder dig sammen med ham. Hvis det er sådan du har det, kunne du måske tale med ham om at I kunne foretage jer et eller andet I begge kan lide. For at et forhold skal fungere må du tage dig af det. Fortæl ham hvad du har lyst til og hvad du ikke har lyst til. Fortæl ham hvordan du har det. Hvis tingene ikke ændrer sig og du stadig ikke er tiltrukket af ham og keder dig, er han måske ikke ham du skal være kærester med. Trygheden I at have en kæreste kan godt være med til at man bliver i et forhold længere end man har lyst til. Måske “hænger du bare på en du ikke er forelsket I” som du selv skriver. “der er mange drenge, og der er flere at vælge imellem, bliv ikke med en du ikke kan se nogen fremtid med) – du vælger selv om du vil prøve at arbejde for det!
Ud af det du skriver har jeg ikke specielt en fornemmelse af, at du er til piger, men jeg ved det jo ikke… Jeg har en fornemmelse af, som du selv skriver, at du gerne vil have et normalt og dejligt forhold til en dreng. Jeg har erfaret at der skal lægges tid og energi i forholdet for at det bliver dejligt! Når forelskelsen har lagt sig skal der arbejdes med at I begge tager og giver plads I forholdet. At I viser I vil hinanden, stiller krav og fortæller jeres behov. Fortæl ham f.eks. at du keder dig…. og gerne vil……! Fortæl ham når du gerne vil kysse, “lege”, giv udtryk for hvem du er. Jeg tror der er lige så mange piger der er fokuseret på og går efter drengens krop som der er drenge der går efter pigerne krop! Og jeg tror det afhænger mere af personen om man kan stole på ham eller hende og ikke at det kun er piger man kan stole på!
Jeg håber på at min mail kan hjælpe dig lidt med at mindske din forvirring og dit kaos I hovedet. Jeg kan fortælle dig at der er rigtigt mange unge mennesker som oplever det du skriver om. Du skal vide, at du altid er velkommen til at skrive ind igen.
De bedste hilsner Mette.