Sart hud på penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Jeg har problemer med sart hud på min penis efter sex, hvor jeg godt kan få rifter i huden lige bag ved glansen. Dette får jeg også selvom jeg prøver at være forsigtig, så jeg tror ikke det er fordi jeg er for voldsom. Jeg har ikke altid haft problemet, men har haft problemer med det i et par år. Kan det være fordi jeg har for tør hud og skal smøre mig med creme? I et forhold er det noget hæmmende for sexlivet fordi der skal gå et par dage før rifterne er helet hvor det er for smertefuldt at have sex. Jeg håber i kan hjælpe mig!

Svar:
Hej dreng 22
Tak for din henvendelse.
Rifterne kan godt komme hvis pigen du er sammen med ikke er helt våd, huden giver så modstand og på den måde kan der opstå rifter og en øm penis.
jeg vil anbefale dig at bruge glidecreme eller kokosolie inden samleje og under samleje, det vil få det til at glide lidt nemmere.
Du skriver ikke om du bruger kondom, hvis du gør, kan det også handle om at kondomet er for småt, det er vigtigt at kondomet passer til din penis ellers kan det let irritere.
Sørg altid for at vaske din sarte hud med neutral sæbe, eller bare vand, så undgår du ubelance i din ph værdi.
Hvis du stadig oplever rifter, så synes jeg du skal tage en tur op til lægen og få det tjekket.
Håber det var svar nok, ellers skriver du bare ind igen.
Mange Hilsner
Sascha