Samlege gør ondt!
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Jeg har ikke prøvet at have sex før-. Når min kæreste og jeg er sammen, så er jeg i tvivl om, hvordan kan skal gøre de ting. Jeg er ikke så glad for min krop. Jeg har meget lyst til at prøve at han skal give mig oralsex men jeg synes ikke det er "pænt" at jeg som pige spørger. Jeg er rigtig glad og tryg ved ham men jeg er så flov over at skulle tale om de ting. Jeg onanerer og jeg kan godt lige mig selv orgasme men når han rører mig er det for hårdt. Han får udløsning på 2 min når vi kæler, hvad så?

Svar:
Hej med dig,
Det er helt normalt at være i tvivl om ting man ikke har prøvet før. Jeg synes det er sejt at du har skrevet ind med de tanker og spørgsmål, som fylder meget hos dig, og jeg håber at mit svar kan hjælpe dig med at blive klogere på hvordan alt det der med sex kan blive en god og dejlig oplevelse. Hvor er det dejligt at høre, at dig og din kæreste har et forhold hvor I er trygge og glade for hinanden. Det er det vigtigste når det kommer til at være fortrolige og intime med hinanden. Det lyder til, at dig og din kæreste vil det bedste for hinanden og ønsker at sex skal være noget dejligt mellem jer, som begge nyder lige meget. Det er et rigtig godt udgangspunkt!
Sådan som jeg lige umiddelbart forstår dit brev, så er der egentlig to sider af dig som hele tiden er "modsat" hinanden, hvilket gør det svært for dig at være fuldstændig tryg og rolig. Den ene side er den pæne, blufærdige og søde pige, som ikke er vant til at snakke om krop, sex og fantasier og som måske også bliver lidt flov ved tanken om at skulle sige det højt eller spørger om det? På den anden side er der hende, der har lyst til sex, der har lyst til at prøve oralsex og som onanerer. Det er helt klassisk at have begge sider i sig, måske særligt som pige. Det er normalt at have lyst til sex, men det er også helt normalt at være lidt genert omkring det og have svært ved at sætte ord på hvad det er man har lyst til. Det skal du ikke være ked af, sådan er det for rigtig mange! Det er helt klart muligt, at lære at have begge sider på samme tid og være komfortabel med at begge er til stede. Måske det også handler om at acceptere sin egen seksuelle lyst og behov, og forene den side med ens personlighed og temperament? Det kan man lære, hvis man giver sig selv lov.
Jeg synes det er dejligt at høre, at du lærer din egen krop at kende gennem onani, da det er en kæmpe fordel i forhold til også selv at blive klar over hvad der virker for en, hvad man kan lide, men lige så vigtigt, hvad der ikke fungerer så godt og hvad man ikke bryder sig om. Hvis ikke man selv er klar over hvordan ens krop hænger sammen og hvad der virker, så kan man heller ikke guide ens kæreste. Din kæreste kan ikke vide hvad der er dejligt for dig, så det bliver du nødt til at vise ham eller fortælle ham. Det kan man dog godt gøre på mange forskellige måder. Det lyder til, at du ikke er helt tryg ved at skulle sige det direkte til ham undervejs, så jeg vil komme med nogle forslag til hvordan du kan få ham guidet til at det også bliver godt for dig:
For det første vil jeg sige, at jeg sagtens kan forstå hvis du synes det er grænseoverskridende og nærmest pinligt at skulle snakke med din kæreste om det her ansigt-til-ansigt, men det bliver nemmere jo mere man prøver og jo mere tætte man bliver med hinanden. Måske kunne det hjælpe dig hvis du startede med at sige til ham, at det her er svært for dig at snakke om. Du kan alternativt også vælge at give ham dette brev, så han kan læse hvilke tanker du har og hvad der fylder for dig når I har sex. Begge dele kan være gode måder at starte samtalen på, så han er klar over at det ikke er nemt for dig.
Det kan også nogle gange lykkes at få noget fortalt uden at sige det med ord. Hvis det for eksempel handler om, at du synes det er for hårdt når han rører ved dig, så kan du evt. tage hans hånd og føre den med din egen hånd med det tryk, som du kan lide. Eller du kan prøve at rykke din krop lidt til siden eller op og ned alt efter hvad der måske kan signalere at det er for hårdt eller ikke helt det rigtige sted eller hvad det kan være, der kunne gøre det mere rart for dig. Jeg er sikker på at din kæreste gerne vil gøre det bedste han kan. Det kan selvfølgelig godt være lidt hårdt at få at vide at man ikke "gør det rigtigt", så derfor kan denne her måde være en god måde, fordi du både viser ham hvordan du vil have det, men samtidig også signalere at du gerne vil have at han bliver ved.
I den forbindelse kan det også være du kan bruge dit kropssprog til at få fortalt ham at du er interesseret i oralsex. Du kan for eksempel prøve blidt at skubbe hans hovede ned mod dit underliv, for at signalere at du ikke ville have noget imod at det kom nærmere. Du skal selvfølgelig respektere hvis han ikke har lyst, men måske handler det bare om at han ikke ved om det er noget for dig og derfor gør han det ikke.
I forhold til, at han kommer hurtigt, og at du måske ikke helt når at være med, så kan du måske også enten fortælle ham at det ikke behøver stoppe når han er kommet eller fx. tage hans hånd og føre det ned til dit underliv, så han bliver mindet om at selvom han er kommet, så kan han godt også sørge for at du kommer, eller i hvert fald blive ved med at kæle sammen med dig.
Jeg vil tro at jo mere I åbner op overfor hinanden og tør dele jeres tanker og fantasier, jo mere tilpasse bliver I begge to med at snakke om sex og kærlighed. Og så vil det blive både nemmere og bedre for jer begge. Jeg håber at du finder en måde, som du er tilpas med, til at få snakket med ham om dine tanker.
Jeg håber, at det var svar på dine spørgsmål, og så vil jeg fortælle dig at du altid er velkommen til at skrive igen i brevkassen, eller logge på vores 1-1chat, hvis du har brug for eller lyst til at snakke med en om alle de tanker og spørgsmål du gør dig. Du kan finde chatten her.
Med venlige hilsner,
Astrid