sæd/sperm

brevkassespørgsmål

sæd/sperm

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Hvilken farve er sæd eller sperm.... Og hvad er foreskellen på sæd og sperm...

Svar:

Hej med dig.

Sæd og sperm er det samme, så der er egentlig ikke nogen forskel på dem - andet end hvad man vælger at kalde det. Når drengen får udløsning, så kommer der sædceller ud. Sædceller kaldes også spermatozoer - jeg tænker det er derfor at man kan kalde det begge ting.

Sæd eller sperm er hvidligt, mælkagtig, gråligt - nogle synes det ligner hvid glasur.

Håber du kan bruge svaret.

Sommerhilsner fra Bibi