Sædkvalitet - Computer.
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Vil det skade min sædkvalitet permanent (resten af livet) vis jeg har har for meget varme ved min pung? eller vil ødelagte dele, lave sig selv igen og blive ''raske''? :)

Svar:
Kære dreng 15 år
Der dannes hele tiden forstadier til sædceller, så de er friske når de skal ud. "Pungen hæver og sænker sig for at blive varmet eller kølet af. Hvis "pungen" hele tiden sidder tæt på kroppen og varmes op, kan de påvirkes af varmen og miste kvaliteten. I så fald skal du sidde ned rigtig lang tid og det skal være meget varmt. Hvis du er nervøs om din pung bliver for varm, så kan du rejse dig lidt fra PC´en og går lidt rundt. Faktisk er det en god ide´at røre sig dagligt, for din krop og dit velbefindende.
Bedste hilsner Mette.