sæd i overarmen?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Erroll og Niels Christian. Jeg har et spørgsmål ang. sæd. Jeg har fået af vide at vi kvinder har sæd i overarmen, eller i hvert fald noget, så vi kan producere det. Alle mener at jeg er forkert på den, selv mine lærer, men jeg er sikker på at vi har. Så vil lige høre om vi egentligt har sæd i overarmen? Kærlig hilsen Josefine.

Svar:
Hej Josefine.
Tak for dit spørgsmål omkring sæd. Til at starte med vil jeg bare lige fortælle at Errol og Niels Christian ikke svarer på spørgsmål i denne brevkasse - så jeg håber det er iorden at jeg svarer dig istedet.
Det er sådan at kvinder ikke producerer sæd og derfor har kvinder ikke sæd i overarmen eller andre steder i kroppen. Jeg er lidt nysgerrig på hvor du har fået det at vide henne, for det er da en interessant tanke. Både kvinder og mænd har de samme hormoner i kroppen -men mænd har flest af de mandlige kønshormoner og derfor kan kun de producere sæd, som de kun kan producere i testiklerne. Kvinder har flest af de kvindelige kønshormoner og det gør at de kan producere æg i æggestokkene.
Jeg håber det gav dig svar.
Varme forårshilsner fra Bibi