sæd finger
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej. Min kæreste og jeg havde sex i går. vi brugte kondom, han tog kondomet hurtigt af til sidst, og kom ud over mig. Bagefter tog han en klat sæd på hans finger, og brugte det til at give mig finger med. mit spørgsmål er så, om jeg kan blive gravid af det? Jeg har ægløsning om 4-5 dage :-)

Svar:
Hej med dig
Det er et rigtig godt spørgsmål, for når man tænker over det, så skal der jo ægløsning til, at gøre en gravid.
Men så længe du er frugtbar, så er der chance for du kan være blevet gravid, så snart der kommer sæd op. Faktisk kan sæd leve oppe i dig i flere dage og nærmest vente på du får ægløsning, så de kan gøre dig gravid. Det er ikke så sansynligt...men der er en lille risiko.
Så hvis du vil være sikker, at vide så kan du tage en graviditetstest, eller gå til lægen og få det tjekket. Du kan først tage en test eller få det testet hos lægen et par dage efter du skal have din menstruation. Så vendt og se...hvis din næste menstruation kommer som den skal bør der ikke være noget probloem.
Du kunne også overveje fotrydelsespiller som man kan købe på apoteket, de virker i op til 3 – 5 dage efter man har haft sex...men jeg tror som sagt at risikoen for at du er gravid er meeeeget lille.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw