Sæd?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej :) Jeg og min kæreste har for nyligt droppet at bruge kondom når vi har sex, da jeg er på p-piller. Jeg har bare noget jeg undrer mig lidt over - kan det godt passe, at sæden ryger UD igen når vi har haft sex? Er det normalt? Er lidt i tvivl om, om det er udflåd eller sæd, men er ret sikker på, at det er sidstnævnte. Har altid forestillet mig, at det bare ville "forsvinde" op i mig, ligesom hvis det var meningen jeg skulle blive gravid - med den undtagelse, at jeg ikke blev gravid.. Og har aldrig læst eller hørt om, at sæden ryger ud igen bagefter?! Ikke at det er et problem, jeg undrede mig bare da det skete :)

Svar:
Hej med dig.
Jeg vil starte med at skrive, at det er helt normalt at sæden kommer ud af dig igen. Det vil sæden altid gøre - alt efter hvor meget sæd der kommer fra din kæreste. Hvis ikke der kommer så meget sæd fra din kæreste, så er det ikke sikkert du lægger mærke til at der kommer noget ud.
Når man bliver gravid, så er det fordi en enkelt eller to sædceller finder vej til ægget, resten ryger ud igen.
Så sæden forsvinder altså ikke inde i dig, den finder sin vej ud på et eller andet tidspunkt.
Jeg kan godt forstå du har undret dig over det - håber du kan bruge svaret.
Pas godt på dig selv.
KH.Bibi