sæd
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Jeg er en helt normal hetro dreng. Jeg tænder VIRKELIGT meget på tanken om at smage/sluge min egen sæd. Jeg ved bare ikke om jeg skal gøre det og sådan.. Så jeg stiller lige nogle spørgsmål. 1. hvad smager sæd af ? 2. Er det bøsset at smage på sin egen sæd ? 3. hvilken konsistens har sæd ? 4. hvordan føelse det at have i munden ? 5. er det farligt ? 6. hvis jeg nu tager det i munden skal jeg så sluge eller er det nok at smage ? 7. er det ikke den fulde oplevelse at smage ? 8. hvormeget kommer der cirka ? kan man have det hele i munden på en gang ? 9. kan smagen og konsistensen samlignes med noget andet ? 10. jeg har set i en pornofilm at kvinden sniffer sæd, er det farligt ? eller påvirker det en på nogen måder ? 11. er jeg normal ?

Svar:
Hej med dig
Det er en fin ting at være nysgerrig omkring krop og seksualitet, og jeg er sikker på, at der er mange drenge, der har de samme tanker om sæd, som du har. Så du er helt normal. Men jeg vil gøre mit bedste for at svare på dine spørgsmål.
1. Sæd kan smage meget forskelligt, og smagen afhænger meget af, hvad man spiser. Oftest smager sæd lidt salt og bittert, men hvis man spiser sundt og dyrker motion, skulle det give en bedre smag. Sæden kan også komme til at smage sødligt, hvis man spiser meget frugt. Her skulle især ananas og melon være godt.
2. Jeg synes ikke, det er bøsset at smage på sin egen sæd. Hvis du smager på din sæd, er det fordi, du er nysgerrig på din egen krop. Når man er bøsse, har man lyst til at være sammen med andre drenge - både seksuelt, men også at være i et kærlighedsforhold med en anden dreng.
3. Konsistensen på sæd er forskellig fra dreng til dreng, og der er tit forskellige faktorer, der spiller ind, for eksempel hvornår man sidst har haft udløsning, og hvordan ens kost er. Det kan både være tyndt og tykt, og det kan være klistret ellers føles mere som vand. Hvis du onanerer, kan du prøve at kigge på din egen sæd og se, hvordan den er. Og så kan du også prøve at lægge mærke til, om den er forskellig fra gang til gang.
4. Jeg tror, det er meget forskelligt, hvordan folk synes, det føles at have sæd i munden. Nogle synes, det føles rart, mens andre ikke kan lide det. Du kan jo selv eksperimentere med at tage lidt i munden og se, hvordan det føles. Så kan du bedre få en ide om, hvordan det er.
5. Nej. Det er ikke farligt hverken at smage på dit eget sæd eller at sluge det. Så du kan være helt rolig.
6. Det skal du afgøre med dig selv. Begge dele er helt ok, det vigtigste er, at du gør, hvad du selv har lyst til. Eventuelt kan du starte med bare at smage på det, og så kan du senere prøve at sluge det.
7. Igen tror jeg, det afhænger af, hvad du har lyst til. Hvis du føler, det er den fulde oplevelse at smage det, så kan du gøre det. Men hvis man ikke har lyst, behøver det ikke at være en del af den fulde oplevelse.
8. Det er forskelligt hvor meget sæd, der kommer. Nogle drenge oplever, at der kommer meget sæd, mens andre oplever, at der næsten ingenting kommer. Og det kan også afhænge af, hvor ofte man onanerer. Hvis man onanerer tit, kommer der typisk ikke så meget sæd, og omvendt hvis man ikke onanerer så ofte. Men i gennemsnit kommer der cirka en teskefuld sæd, så det kan du nok godt have i munden på én gang.
9. Det er lidt svært at sammenligne smagen og konsistensen på sæd med noget andet, da både sædens smag og konsistens kan variere meget. Men et bud kan måske være, at det har lidt en konsistens som snot og smager lidt af østers, som jo også godt kan have en lidt saltet smag og en slimet konsistens.
10. Umiddelbart vil jeg ikke tro, at det er farligt at sniffe sæd. Men jeg tror heller ikke, det er godt at gøre. Jeg kan nemlig godt forestille mig, at næseborrerne kan blive irriterrede af det, fordi din næse ikke er vant til, at der kommer sæd op i den.
11. Ja, du er helt normal. Det er rigtig fint at være nysgerrig omkring sin krop og at lære den bedre at kende. Så hvis du ender med at smage på din sæd, skal du ikke have det dårligt med det. Det er godt at eksperimentere lidt, så du bliver klogere på, hvad du godt kan lide, og hvad du ikke kan lide.
Jeg håber, du kan bruge mine svar. Ellers kan du prøve at tage et kig på sexliniens hjemmeside. De har lavet en hel side om sæd, hvor du kan læse lidt mere om det. Og ellers synes jeg bare, du skal kaste dig ud i at eksperimentere med at smage din sæd, hvis du har lyst. Det er som sagt ikke farligt, og hvis du tænder på det, skal du ikke holde dig tilbage med at prøve det.
Med venlig hilsen Ditte