så kom da!?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej! jeg har lige et par spørgsmål. jeg er jomfru, men her for et par dage siden skulle jeg gøre det med en af mine tætte venner! Jeg er 100% klar. men da vi havde taget tøjet af og skulle til at gøre det, kunne han ikke rigtigt komme op i mig? er hans pik for stor, eller er jeg for stram? hvordan kan man gører noget ved det? vi prøvede forskellige stillinger, men der skete ikke rigtigt noget. Har kun givet mig selv finger ved at rører klitoris, ikke ved at stikke to fingre op? burde jeg gøre det for at "udvide" mig? håber i vil svare på mit spørgsmål! Knus herfra!

Svar:
Hej med dig.
Når du skriver du er jomfru og derfor ikke har prøvet det før, så tror jeg godt du ubevidst kan spænde musklen oppe i skeden, så det kan svært at for ham at få sin pik helt op i dig. Når I skal have sex, så det vigtigt du er helt afslappet og tryg ved din partner. Hvis det er første gang for jer begge, så kan det godt være I kommer til at tænke alt for meget på de tekniske ting, som f.eks. hvordan skal vi ligge?, hvordan stikker han den op? osv. Når man kommer til at fokuserer på alle disse ting, så kan det sagtens tænkes at din skedemuskel spænder, helt ubevidst, fordi dine tanker er et andet sted og det kan være svært at slappe fuldstændig af.
Så jeg tror ikke det handler om at hans pik er for stor. En mands penis tilpasser sig som regel kvindens skede, når man har sex.
Når I skal prøve at have sex, så synes jeg i skal prøve at tage jer rigtig god tid. Start med at ligge tæt sammen og nusse hinanden, og så gå stille og roligt fremad. Når I slapper helt af og begge er tændte, så kan I prøve at gennemføre sex helt. Det er ikke sikkert det lykkes første gang i prøver, og det er altså helt okay. Det kræver tid at blive afslappet og trygge ved hinanden, så I kan nyde at have sex sammen.
De bedste hilsner Sine