S;
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg har den dejligste kæreste, som jeg elsker overalt på jorden. Jeg er jomfru, det er han ikke. Jeg mig klar til sex, men er bange for, at min krop på en eller anden måde ser forkert ud, tænk hvis han mister lysten, når han ser mig nøgen S;. Har sådan set ingen grund til at tro det, men alligevel, det gør mig virkelig nervøs $; .. Hvordan ved jeg, at det ikke er sådan?.

Svar:
Hej Pige, 14 år.
Det er et rigtigt godt spørgsmål du spørger mig om der. Rigtigt mange både piger og drenge har de tanker om deres krop når de skal til den første gang.
Jeg tror det handler meget om nervøsitet. Det er en meget intim ting at gå i seng med nogen for første gang, og man vil gerne gøre det godt. Derfor kan du få mange bekymringer som du egentlig ikke har nogen grund til at have. Du skal vide at alle kroppe er forskellige og ingen er forkerte. Jeg er ret sikker på at du nok skal kunne tænde dinn kæreste, når han ser dig nøgen.
Men helt konkret, så prøv at tænk på at I er kommet så langt som I er. Sex handler også om følelser og ud fra det du skriver, så holder i meget af hinanden og det er også med til at give lyst.
Det er helt normalt at have de tanker du går rundt med og jeg synes også det kan være en god ide at snakke med din kæreste om det. På den måde kan du måske slappe mere af og stole på at din kæreste er vild med dig og din krop.
Med venlig hilsen
Sune