Rød streg.
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej jeg er en dreng på 14 år jeg har en rød streg der går fra mit penishoved ned til enden af penisen jeg har lige opdagede den jeg er bange for det er udslæt eller noget.
Når jeg prøver på at onanere kan jeg ikke føle noget der er dejligt. Kan det være jeg gør' det forkert?
KH. Anders R

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig godt, du skriver herind, og at du er opmærksom, hvis du opdager nogle ændringer med din krop.
Jeg kan ikke med sikkerhed sige, hvad den røde streg er. Hvis den har været der hele tiden og sidder på undersiden af penis, og det ikke klør eller irriterer, lyder det helt normalt. Hvis du er i tvivl, vil jeg råde dig til at gå til din læge og få ham/hende til at kigge på det. Det kan du godt gøre, uden dine forældre får noget at vide, hvis du har det bedst med det. For lægen er det ikke anderledes end at kigge på alt muligt andet, så det er ikke noget, du skal være nervøs over.
Nu ved jeg ikke, hvordan du gør, når du onanerer, men hvis det ikke føles dejligt, kunne det godt lyde som om, du skulle prøve at gøre det på en anden måde. Det er forskelligt fra dreng til dreng, hvad der fungerer bedst, og derfor må man tit prøve nogle forskellige ting af, før man ved, hvad man bedst kan lide. Sexlinien har skrevet en rigtig god guide til onani, som du kan finde her. Der håber jeg, at du kan finde nogle gode idéer til, hvordan du kan gøre – det skal i hvert fald helst føles dejligt, når man onanerer, også selv om man ikke får udløsning hver gang.
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget.
Mange hilsner,
Line