Ryster før orgasme
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej.
Jeg har bare lige et spørgsmål.
Når jeg onanere eller der er en fyr der går ned på mig, føles det godt, men som jeg begynder at nærme mig en orgasme begynder jeg at ryste ukontrolabelt, jeg kan ikke selv styrer det og så begynder det at blive ubehageligt og jeg er nødt til at stoppe, da det gør "ondt", hvis jeg bliver ved og jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde når til orgasmen. Når jeg onanere føles det nemlig ikke som om jeg får gjort det færdigt.
Min ekskærreste havde en teori at det var et tegn på jeg var lige på randen og bare skulle blive ved, men han havde heller aldrig oplevet sådan noget før.
Jeg har tænkt meget over om det er normalt at begynde at ryste på den måde? og evt. om der er noget jeg kan gøre for at stoppe det?

Svar:
Hej du
Jeg kan godt forstå, at du undrer dig og det er helt naturligt at sætte spørgsmålstegn ved, om det man oplever er normalt. Det er der rigtig mange, der gør. Og det er også sådan, man bliver klogere på det hele, så det er fint at du skriver herind.
Umiddelbart er der ikke noget unormalt i at man ryster under sex. Man bruger sine muskler rigtig meget og måske i nye stillinger, og det kan være hårdt for dem. Under en orgasme spændes musklerne også op. Det er meget forskelligt, hvordan man reagerer, og det er naturligt, at nogle ryster mere end andre. Det hænger både sammen med, hvem man er, hvordan ens krop er indrettet, hvor ophidset man er, hvor længe man har været igang og mange andre ting. Du skriver, at det er ubehageligt, at du ryster så meget at du er nødt til at stoppe. Når du oplever det som sådan en hæmsko for dit sexliv, så vil jeg anbefale dig at tage et hurtigt smut forbi lægen og snakke om det. Måska kan du få nogle gode råd med på vejen.
Jeg vil i hvert fald ønske dig held og lykke med at finde ud af, hvad du skal gøre ved din rysten. Hvis du har brug for at vende flere tanker, så er du meget velkommen til at sende et brev mere eller logge på vores 1-1chat, hvor der sidder en rådgiver klar til at snakke.
Venlig hilsen Mai