Rejsning

brevkassespørgsmål

Rejsning

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej:) jeg har et problem med den her pige og min penis. Hver gang jeg er sammen med hende får jeg rejsning og hvis hun smiler til mig får jeg rejsning, det er vildt pinligt for hun så at den rejste sig i mine bukser da vi snakkede sammen .. Jeg vil virkelig gerne komme tættere på hende og måske spørger hende om hun vil være mere end venner men jeg ved ikke helt hvordan når jeg hele tiden får  rejsning når bare snakker med hende og når hun rør mig er det som om jeg bliver vildt varm i hele kroppen og vil gerne have sex med hende . Det er bare At jeg aldrig har haft sex før , og hun er først begyndt at kunne lide mig nu..  hvordan kan jeg spørger hende Om hun vil være min kæreste altså et "forspil" til at spørger hende Og hvad gør jeg ved alle mine rejsninger?

Svar:

Hej med dig:)

Jeg kan fortælle dig, at det er helt naturligt at drenge i din alder hyppigt får rejsning. Du er ikke den eneste som synes det nogen gange kan være upassende at "penis har sit helt eget liv". Hormonerne ræser rundt i din krop og det er ikke let at kontrollere om der skal være rejsning eller ej. Jeg synes du skal være glad for at du er sund og rask. Din penis viser dig at du er glad for pigen og hun kan se du er glad for hende.

En måde at spørge om hun vil være kærester kunne være: Når I sidder ved siden af hinanden, og hun smiler til dig, og du mærker din penis rejse sig. Så siger du til hende og peger på penis " den kan også godt lide dig". Hvis hun synes det er mærkeligt, at du refererer til din penis, så fortæl hende at det er hormoner i din krop, som kan være svære at styre. Fortæl hende at du synes hun er sød og hvad der gør at du lige netop er faldet for hende.

En anden måde kunne være: At du kigger hende i øjnene, fortæller hende at du rigtigt godt kan lide hende, at du bliver varm inden i når du er tæt på hende. Spørger hende direkte at du gerne vil være kærester med hende.

Eller find selv en bedre måde at gøre det på. Måske kunne du (hvis du synes) spørge dine forældre, hvordan de blev kærester. Det kunne måske være spændende at høre for dig:-)

Med hensyn til alle dine rejsninger, så prøv at accepter, at din penis gør som den gør og tænk på at det er helt naturligt. Mange drenge fortæller at de er pinligt berørte over, at få rejsning, så du er slet ikke alene om at have disse tanker.

Mange sommerhilsner Mette