R.I.P
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hey,
Det er måske svært at tro på, men er forlovet med min kæreste. Jeg friede til ham igår. Han er i belgien på grund af hans familie og skole. Så vi kan ikke have sex mere. Vi har prøvet tekst og telefon, men jeg føler stadig at han ikke for nok. Jeg har prøvet at være dominant, men han var jomfru før han mødte mig så han bliver stadig hurtigt træt.
Hvad skal jeg gøre for at han bliver tilfredsstillet men også ikke er træt den næste dag?

Svar:
Hej med dig,
Stort tillykke med jeres forlovelse. Hvor dejligt at I er så glade for hinanden. Jeg kan godt forstå du kan synes det er svært med afstanden mellem jer. De fleste der har prøvet et langdistance forhold vil nikke genkendende til at det er hårdt at skulle undvære hinanden og have mange kilometer mellem hinanden.
Når jeg læser dit brev bliver jeg i tvivl om, om problemet er at han bliver træt for hurtigt eller om problemet er, at du er bange for at han ikke bliver tilfredsstillet nok? Jeg vil prøve at svare så godt jeg kan:
Når du skriver at du ikke føler han får nok, så tænker jeg at det måske er afstanden der skaber den tvivl, fordi I ikke kan være sammen fysisk? Langdistance forhold er ofte svære og man savner hinanden. Når man så ikke kan have den fysiske kontakt, så kan man hurtigere blive i tvivl fordi man ikke har kropssproget at blive bekræftiget af. Måske er det noget du kan genkende? Selvom mange kan synes det er lidt svært at snakke om den her slags, så er det faktisk rigtig vigtigt, måske særligt når man har en langdistance forhold, at man kan snakke med hinanden om den her slags. Netop fordi man er så langt fra hinanden bliver man nødt til på en anden måde at føle intimitet og nærhed og at man har noget specielt sammen og det kan man skabe hvis man er gode til at snakke sammen.  Du skriver at I både har kontakt over telefon og tekst, så måske kan du aftale at I ringer sammen og får snakket om dine tanker og spørgsmål? Det kan være svært at gå rundt med den tvivl selv, fordi du ikke selv kan be- eller afkræfte din tvivl. En af grundende til at det kan være svært at snakke om lige præcis det her spørgsmål, er at man måske i virkeligheden er lidt bange for hvad han vil svare. Det kan være en god ide at forberede dig selv på hvordan du ville have det hvis han svarede det ene eller det andet, så du bedre kan håndtere det i situationen uden at blive for påvirket af hans svar. Det er selvfølgelig altid i orden at blive ked af det og være ked af det over at man ikke kan se hinanden oftere, men derfor er det også rigtig vigtigt at I kan dele det med hinanden, så I kan komme igennem det sammen.
I forhold til at han hurtigt bliver træt, så tror jeg du skal huske på at det kræver lidt tilvænning for ens krop. Hvis sex er nyt for en, så er det meget naturligt at blive træt lidt hurtigt. Når I lærer hinanden bedre at kende og bliver mere erfarne med hinanden, sådan rent kropsligt, så er jeg sikker på at I finder en rytme hvor I begge er tilpasse og tilfredsstillede. De fleste par, der har et seksuelt forhold til hinanden, skal lige "finde" hinanden og vænne sig til hinanden seksuelt. Et råd kan være at give hinanden lov til at give det tid og nyd også denne "opstarts"-periode. Det er en spændende periode hvor alt er nyt og spændende, så nyd også denne periode.
Jeg håber det var et svar du kunne bruge!
Med venlig hilsen,
Astrid