PSTAV!
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hey jeg har en fået en p stav i marts efter jeg havde fået abort, nu har jeg en kæreste jeg har været sammen med i 4 måneder, har haft ømme bryster, lidt ondt i maven, og kvalme til tider :(. Tog en test idag, og den havde 2 svage streger, så tog derfor to efterfølgene men de viste intet overhovedet! Ved ikke om jeg er gravid? Har hørt om folk der er blevet gravide på pstave, har ikke haft "det røde" i over en månede nu!

Svar:
Hey pige 16 år
Jeg kan godt forstå at du er ekstra opmærksom på graviditet efter at du har fået en abort og det gør det selvfølgelig ikke bedre at der først er 2 streger og så efterfølgende at testen er blank.
Ingen prævention er 100 procent sikre, kun næsten og derfor er der en lille rissiko for graviditet, men den er nu meget meget lille, dine uregelmæssige blødninger kan godt skyldes p-staven.
Hvis du går og er usikker på graviditet og ikke har haft din menstruation i et par måneder, så synes jeg du skal tage et smut til lægen, så du er på den sikre side.
Venlig Hilsen
Sascha