Prostata
brevkassespørgsmål af
Anonym
Okay, jeg har hørt om en eller anden kirtel der hedder prostata eller sådan noget, hvad er dens formål?!? Ved den kan blive "stimuleret" udefra og indefra (det skulle af en eller andet grund give mere intense orgasmer) Men hvordan? Anonym

Svar:
Hej anonyme dreng,
Du har ganske ret i at prostataen findes, det er en kirtel i hvilken sæd bliver blandet op med sædvæske (som prostataen laver). Du kan finde prostataen på denne tegning, om end den er på engelsk, så prostata hedder prostate.
Der er snak om at stimulans af prostaten skal kunne give vilde orgasmer, og at det er et mandligt g-punkt... Men jeg kan ikke love det. Man kan stimulere prostataen med en finger op i endetarmen (du bør nok huske noget glidecreme, og start med en bevægelse som ringede du på en dør). Når du "er inde", finder du prostataen 4-7 cm oppe og mod maven.
Jeg håber det var fyldestgørende, du har godt nok sat mig på arbejde, men ellers er du velkommen til at skrive igen...
MVH
-Sune