Problemer med pikken
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej
Jeg har et problem med min pik, eller det vil sige min forhud
for jeg kan ikke trække den tilbag men har fundet ud af at
det er insnerpniger og ville bare høre om jeg skal gå til lægen.

Svar:
Hej med dig..
Jeg tror godt jeg kan berolige dig lidt :)
Du skriver ikke om det er et problem når din pik er stiv eller slap. Men det er helt normalt at man ikke kan trække forhuden helt tilbage når man er 13 år.. når pikken er stiv. Forhuden løsner sig mere og mere, og de fleste kan få forhuden tilbage når de bliver 15-17 år..
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med "insnerpniger", men der er noget der hedder forhudsforsnævring, som lægen nemt kan ordne. Hvis du ikke kan få forhuden tilbage når din pik er slap, så er det også vært at gøre dig ren der og det kan føre til betændelse. Det kan også være generende eller gøre ondt, når din pik bliver stiv og onanere.
Så hvis du ikke kan få forhuden tilbage, når den er helt slap, så synes det ville være en fin ide at gå til lægen. Det kan ofte ordnes med noget creme.
Og hvis det bare er når din pik er stiv og det ikke gør ondt, så er der ingen problemer..
Venlig hilsen
Erroll