problemer med at give slip
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Jeg har problemer når jeg har sex med min kæreste og mig selv. Jeg er opdraget til at piger skal være pæne, stille og ikke må vise stole udsving i følelser. Når jeg har sex med min kæreste er jeg begyndt at give mere slip og søge at nyde det mere. Men jeg skammer mig over det. Jeg synes det er flov at vi ligger sådan og "giver den gas" når vi har sex. ( ikke noget vildt men almindeligt samleje). Når jeg onanerer giver jeg mere slip og glemmer al stress og jag. Men bagefter kommer skammen over, at jeg ikke er i kontrol! Og jeg tror sågar, at jeg ingen hæmninger har eller ikke er "ordentlig"! Hvad skal jeg gøre af min indre dommer, som tit er ret dum at høre på! ( ikke gør mig glad men kun kritiserer mig).

Svar:
Hej du.
Dejligt at du skriver så åbent- mange har stået og står i det samme som dig- man vil gerne være rigtig tilstede, men man ønsker ikke at udstille sig selv som en eller anden 'porno-skriger'. Du skriver selv at du giver mere slip når du onanerer og det er det og de tanker du skal tage med dig når du er i seng med din kæreste.
Stemmen i hovedet der forsøger at fastholde dig i en 'pæn pige-rolle' skal du overhøre og til sidst vil stemmen være væk. Alle piger, også 'pæne piger' har også ret til et dejligt sexliv. Nyd din kæreste, nyd jeres kroppe der mødes og det intime I deler. Det er svært at give slip og det kræver øvelse, men giv det tid og kig dig selv i øjnene og vær glad for den pige der ikke kun giver slip når hun er selv, men også med et andet menneske. Jeg er sikker på at din kæreste vil være glad for at du 'overgiver' dig og slapper mere af og din egen nydelse vil blive større når du glemmer/ser bort fra stemmen. Du kan evt. vælge at dele disse tanker med ham, så han ved hvorfor du nu gør/siger anderledes end tidligere når I har haft sex.
Sex skal ikke være flovt - det skal nydes! Mange har aldrig set/hørt deres forældre have sex og det er ikke noget man taler ret meget om, men det er noget de fleste mennesker dyrker og noget der bliver nydt meget mere hvis begge parter glemmer omverden for en stund og kun har fokus på hinanden. Mit bedste rå er: Sig farvel til den indre dommer - giv slip - stemmen skal ikke dømme dig, men du skal istedet være glad fordi du nyder din kæreste og gør noget der er så naturligt og dejligt sammen. Held og lykke :)
Mange hilsner
/ Trine