Problemer med at få den op
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. Først vil jeg bare lige sige at jeg synes det er en utrolig god brevkasse, som jeg har haft god glæde af de sidste 3 år.
Har squ fået mange spørgsmål bevaret her, som man normalt ikke ville kunne face-to-face med en person.
Anyhoe, her kommer mit spørgsmål så.
Min kæreste er fra Kroatien, så vi ses 3-4 gange om året og når vores ferier lige passer sammen osv. Der er bare et "lille" problem når det kommer til vores sex liv. Når vi har skulle komme til den del hvor vi skulle have sex, har jeg det problem at jeg ikke kan få dem stiv nok.
Sidste gang vi var sammen fx så var den stiv osv, indtil jeg fik kondomen på. Vi er meget åbne med at snakke om sådan nogle ting, så er selfølgelig okay med det osv, men alligevel synes jeg det er lidt træls, da vi begge 2 gerne vil.
Jeg har researched lidt, og tænkte på om det kan være noget med hvis man ser porno at gøre? Har ikke gjort det i 2 uger nu ca, vi skal mødes her om 2 måneder ca. Er der en chance for at det kan have hjulpet eller hvordan? Eller kan det være noget helt andet?
Så lige et sidste spørgsmål. Nu når porno åbenbart kan give problemer i sexlivet senere hen, er det så okay med billeder, sexnoveller eller skal man også droppe det?
På forhånd, tak :)
mvh.

Svar:
Hej Anonym
Det lyder skønt med din kæreste og fedt for jer at I kan få det til at fungere selvom der er så langt imellem jer.
Jeg kan virkelig godt forstå din frustration, for det er selvfølgelig møg irriterende at det ikke rigtig virker når I så endelig er sammen. Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe.
Men lad mig først lige starte med at kommentere det her med porno. Som jeg forstår dig har du læst at det at se porno kan betyde at man kan have svært ved at gennemføre samleje eller få den stiv nok. Jeg må indrømme at det aldrig er noget jeg har hørt om eller kan se at der skulle være en sammenhæng mellem.
Hvis man ser rigtig meget porno og tror at porno og det sex man har i virkeligheden er det samme kan man måske få et lidt forskruet syn på sex, men at det skulle betyde at man ikke kan få den stiv kan jeg overhovedet ikke se nogen mening med. Med andre ord...jeg tror ikke dit problem er at du ser porno.
Jeg tror nærmere det handler om at du simpelthen er så spændt og så opsat på at det skal lykkes at det bare slet ikke fungerer. Og det er faktisk meget almindeligt at det sker....faktisk så almindeligt at det er noget de fleste fyrre oplever på et eller andet tidspunkt.
Når der går så lang tid mellem at i mødes er I sikkert begge to vildt spændte er helt vildt klar på at have sex når I så endelig er sammen. Og for en fyr kan det sagtens betyde at man faktisk bliver så overspændt at "den" gør præcis det modsatte af hvad man vil have den til. Den bliver ganske enkelt bare slap...eller i hvert fald ikke stiv nok, og jo mere man prøver jo mere slap bliver den faktisk. Og hvis du først har prøvet det én gang, bliver spændingen måske bare værre. For nu er du måske ikke kun spændt på at I skal være sammen, men nu er du oveni nervøs for om du nu kan få den stiv eller om det "går galt" igen....så nu er der så meget pres på at "den" da bare slet ikke vil noget.
Den bedste måde at løse problemet på er ved at prøve at fjerne fokus fra at det skal lykkes. Du skriver at I er gode til at være åbne og det er et fantastisk udgangspunkt, og så er jeg sikker på at I nok skal få det til at lykkes.
Prøv eventuelt at aftale at I næste gang slet ikke skal have sex. Lav en aftale om at I kun skal kysse, nusse og kæle med hinanden. På den måde er presset måske fjernet lidt. Bare hav fokus på følelsen, mærk hvor dejligt det er at være sammen og giv dig hen til hvor skønt det er at blive rørt og røre ved din kæreste.
Når du lykkes med at give dig hen til at føle det der føles rart kan du bedre koble din hjerne fra, og dermed måske også koble fra den del af din hjerne der er nervøs for om det ny lykkes.
Lige så stille kan det så være at det udvikler sig og I når frem til sex. Men prøv at undgå at lade det være målet...for så tror jeg du lægger det pres på dig selv der er med til at gøre at du ikke kan få den stiv.
Jeg håber det giver mening, og jeg håber det lykkes for jer...det er jeg sikker på det vil. Bliv ved med at tale åbent om det, hav tålmodig og "bare" nyd hinanden, så er jeg sikker på at den på et tidspunkt nok skal blive stiv nok til at I kan have sex.
Bedste hilsner
Niels-Christian