Prikker på penis og under forhud
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hejsa cb.
jeg har været en stir klovn.
Nytårs aften var jeg sammen med en veninde og der jeg så kom hjem dagen efter og var ude at tisse kunne jeg se nogle røde prikker, man kan godt mærke dem når man køre fingeren hend over, det gør ikke ondt eller sviger.
Kan jeg ha fået en eller anden kønssygdom.
Anno

Svar:
Hej Anonym
Jeg tænker ikke at du behøver at gå i panik. Efter sex kan man godt få nogle små rødlige prikker på både penishovedet og under forhuden. I de fleste tilfælde vil det skyldes at huden er blevet "provokeret" af at blive udsat for en lidt hård behandling, som sex jo på en måde kan være for penisen der har ekstrem tynd og følsom hud. I langt de fleste tilfælde vil det forsvinde igen efter nogle dage. Hvis der går mere end en uge eller hvis prikkerne begynder at klø rigtig meget eller du oplever svie så kan det være en god idé at få det tjekket ved lægen da det så kan være svamp. Det er ikke en køssygdom og det er ikke farligt, men kan være rigtig rart at få behandlet så det svien hurtigt går væk igen.
Men vent lige og se om ikke de stille og roligt forsvinder af sig selv. Sørg for at vaske penis (også under forhuden) med lunken vand hver dag og se om din penis ikke bliver fin som ny igen inden længe.
Mange hilsner
Niels-Christian