pre sperm eller sperm
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej cyberhus håber i kan svare på mit spørgsmål engang hvor jeg ornaerede og så til sidst kom der noget men 2 ting det føltes som om jeg skulle tisse og den anden da det kom var det mindre flyede men der var noget gult og nu kommer der en trejde det gjorde ondt og ondt en smule tid efter hvorfor!? hurtigt svar mvh drengen der ved utroligt lidt

Svar:
Kære dreng 12 år.
Der sker rigtigt meget med din krop fra nu af og frem til du bliver ca. 20 år. Din krop udvikler sig fra at være en dreng til at bliver en voksen mand. Det er godt du skriver så du kan få svar på dine spørgsmål. Med tiden vil du komme til at vide mere og mere om hvad det er der sker med dig og din krop.
Jeg ved ikke om jeg forstår dit spørgsmål helt, så jeg prøver at svare så godt jeg kan. Jeg kan se at du skriver præsperm eller sperm som titel, så det handler måske om at du tror der kom præ sperm ud af din tissemand da du onanerede. Det kan det sagtens være. Det at det er gult vædske kan være lidt urin som har siddet i urinrøret. Præ spermen renser urinrøret så spermen kan komme gennem et rent "rør". Sperm er en hvidligt til klar vædske som indeholder rigtigt mange sædceller.
Grunden til det gør ondt kan skyldes at du har været igang med at onanere et godt stykke til, så kan der komme små revner i huden. Det gør ondt men er ikke farligt. Hvis det gør ondt når du tisser, kan det være en infektion som kommer fra blæren. Så har man feber og skal søge lægehjælp.
Jeg håber det er svar på dit spørgsmål. Hvis jeg ikke har svaret dig på det du spørger om, er du velkommen til at skrive ind igen.
De bedste sommerhilsner Mette