post

brevkassespørgsmål

post

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej cyber hus tak for god side jeg ville spørge om der findes en måde at bestille ting ( har visa) så mine foreldre ikke opdager det største problem er vel når pakken kommer hilsen sweetheart <3

Svar:

Hej med dig sweetheart

Det er et rigtig godt spørgsmål, for der er utrolig mange regler og det kan være svært, at finde rundt i.

Som udgangspunkt kan du godt bestille ting på nettet, når du har visa. Men du må ikke købe noget på afbetaling, før du er 18. Det vil sige købe nogle ting, hvor du betaler over flere måneder. Men da du er 13 år, er der også andre regler der spiller ind, for man skal være 15 år for, at må bruge et større beløb. Det vil sige nu når du er 13, kan dine forældre faktisk annullere købet, også selvom du har fået den derhjem med posten.

Der er også ting som er ulovlige, at købe når man er under en vis alder. f.eks. alkohol og tobak. Siden du har sat dit spørgsmål, ind under sex brevkassen, går jeg ud fra det måske er sexlegetøj du vil købe. Så vil lige nævne reglerne, for køb af det. Loven i Danmark, siger man skal være 16 år for, at må købe sexlegetøj. Nogle butikker kræver endda, man skal være 18 år. Hvis du skriver eller siger du har en anden alder, end den du rigtig har. Kan sælgeren kræve erstatning, for det tab der har været af salget og pakken skal sendes retur.

Jeg kan godt forstå, hvis du syntes lovene og reglerne er uretfærdige. Men de er lavet for, at beskytte unge. Så hvis det f.eks. er sexlegetøj du vil have, kan du måske i stedet finde inspiration her til, at tilfredsstille dig selv.

Jeg håber du kan bruge svaret

Med venlig hilsen Paw