PORNO, ONANERING OG FORTRYDELSE!

brevkassespørgsmål

PORNO, ONANERING OG FORTRYDELSE!

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej er en pige på 14, jeg er virkelig afhængig af porno og onanering! Jeg syns det er herligt men så snart jeg er færdig med det føler jeg at jeg har begået en fejltagelse, eller rettere sagt får jeg en følelse af at jeg fortryder det..? Mine spørgsmål er nu: er man stadig jomfru hvis man onanere? kan jeg få en god tip til at holde op med at onanere? er det godt at onanere? og hvordan slipper ejg af med den følelese? Knus :)

Svar:

Hej Pige 14 år.

Dejligt at høre, at du er kommet godt i gang med at onanere. Det kan være lidt svært for mig at sige om du er blevet afhængig af porno og onani, da du ikke lige skriver noget om hvor tit du gør det.

Ja, jeg synes stadig du er jomfru når du onanerer. De fleste mennesker mener at man skal haft samleje for ikke længere at være jomfru.

Det er godt at høre, at du synes det er herligt at onanere. Når du skriver, at du bagefter har en følelse af at det var en fejltagelse eller du lissom fortryder det, får det mig til at tænke på om du måske skammer dig over at du har onaneret. Hvis det er sådan, så skal du vide at det virkelig ikke er noget du skal fortryde eller skamme dig over.

Onani er en helt naturlig ting, som næsten alle mennesker har prøvet eller gør. Det er en rigtig god måde hvorpå du kan udforske din egen krop og finde ud af hvad du godt kan lide. At du onanerer er virkelig ikke noget du skal skamme dig over. Hvis du gerne vil vide lidt mere om onani, så kan du prøve at klikke her og læse artiklen "Onani for piger". Det er helt normalt og en meget god måde du kan lære din krop bedre at kende på. Derfor kan det være rigtig godt at onanere.

Men hvis du gerne vil onanere lidt mindre, så er du nok nød til lissom 'at holde dig i skindet' og beslutte dig for at du ikke vil onanere. Du kan fx prøve at finde andre ting at lave, når du får lyst, sådan at du tænker på noget andet. Hvis du stadig synes at det er rigtig svært og gerne vil tale mere om det her med at du føler dig afhængig, så er du velkommen til at logge på chatten her og tale med en voksen chatrådgiver (den er åben mandag-torsdag 14-19).

Jeg får bare lige lyst til at fortælle dig at, fordi du kun er 14 år, så skal du være opmærksom på, at du især på nettet kan finde noget porno, som kan virke meget voldsomt. Porno er sex mellem voksne mennesker som er over 18 år og det er 100% skuespil - altså sådan som det er i filmen, sådan er det ikke nødvendigvis i virkeligheden. Det er derfor porno mest er for voksne, og loven siger faktisk også at du skal være 18 år, før du må se porno.

Jeg håber du kan bruge mine råd. Held og lykke med det hele :)

Venlig Hilsen Mie