Porno

brevkassespørgsmål

Porno

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

Kan mine forældre se jeg har været inde på porno hjemmesider på min computer fx via internetudbyder. Ps bruger privat browsing

Svar:

Hej

Dine forældre kan ikke se det via internetudbyderen. Men de kan se det ved at gå ind på din browser og kigge efter i din "historik", det vil sige tidligere besøgte hjemmesider.

Hvis du bekymre dig om at dine forældre tjekker det, så har du tilgengæld mulighed for at gå ind og slette det, så de ikke kan se det. Det er en god ide at gøre efter du har besøgt en hjemmeside. For så længe du ikke bruger betalingssider, så er det altså en helt normalt ting at se porno.

Jeg ved ikke hvad en privat browser er, men jeg ved at både i Internet Explore, Mozilla Firefox og Google Chrome at du har mulighed for at slette din 'sti', altså den vej på internettet du er gået.

Uanset hvilken browser du bruger, burde der være en menu som hedder Indstillinger. Derinde er det muligt at vælge 'Ryd Historik' eller noget i den retning.

Hvis du ikke kan finde det, ligger der et glimrende gratis anti-virusprogram, som selv sletter din internet-sti. Den hedder Advanced System Care, og ligger gratis på nettet. Du kan søge på Google efter det. Det eneste det kræver er en 'Installation' og derfter en 'Scanning' (Det er når anti-virusprogrammet er igang). Der følger en fin guide med til hvordan du bruger det, og samtidig kan du holde din computer ren for virus.

Og en sidste ting... Hvis du på et tidspunkt har mod på at tage en snak med dine forældre om porno, så kunne det måske være en god ide, så de forstod at det er normalt at bruge porno. Og på den måde behøver du ikke at føle at du skal gemme noget for dem. Men det er op til dig :)

Jeg håber at du kan bruge mit svar.

Mvh

Casper