porno
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
jeg er en dreng på 11 som godt kan lide og se porno men jeg har holdt det hemmeligt for mine forældre og det er ret svært hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej dreng, 11 år.
Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, men du har holdt det hemmeligt for dine forældre, at du ser porno. Og enten har du svært ved at holde det hemmeligt for dem, eller også har du det svært ved at du har hemmeligheden overfor dine forældre.
Hvis du har svært ved at holde pornoen hemmelig for dine forældre, så kunne du jo spørge om ikke du må få en lås på døren til dit værelse. Du kan altid sige at det er fordi du gerne vil have lidt fred. Ellers kan et "bank på" skilt måske hjælpe.
Hvis du har det svært ved hemmeligheden, så handler det jo egentlig om, at du skal tale med dine forældre om hvordan du har det. Det kan være rigtigt svært, specielt at skulle starte en sådan samtale. Derfor vil jeg foreslå at du lader noget ligge fremme, som din mor eller far så kan finde, eller lade computeren stå tændt med dette her indlæg på skærmen. Forældre kan godt blive lidt skræmte ved tanken om at deres børn ser porno, men måske vil de så tage en snak med dig.
Håber du kan bruge mit svar til noget og husk at ikke alt porno er virkeligt. Faktisk støder hver 7. unge der kigger på porno på noget, som vedkomne ville ønske han ikke havde set. Så pas på dig selv.
Med Venlig Hilsen
Sune