Pinligt at spørge om kærester

brevkassespørgsmål

Pinligt at spørge om kærester

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Jeg er vildt forelsket i en pige fra min klasse, men tør ikke rigtigt fortælle hende om, at jeg rigtigt godt kan lide hende... Vil I ikke nok give mig nogle eksempler, og den nemmeste genvej til at fortælle den dejligste, om at være kærester. Mine forældre vil ikke have, jeg får mig en kæreste. Men jeg ønsker mig det.. Selvom, det ikke passer til overskriften, ville jeg bare fortælle. Jeg onanere mindst to gange om dagen, hvor jeg føler, det er for meget. Ingen ved det, og ønsker at holde det hemmeligt. Hjælp mig, er bange for at komme i problemer med min penis. Jeg har ogsaa faaet hår på ansigtet, maven, armene, benene, og på min penis. Vil helst ikke barbere det... Folk som ikke kender mig, tror jeg er en på over 15 år, og jeg ønsker virkelig meget at have privat sex. Hilsen David. Fortæl det så godt som muligt, og det kunne være dejligt, hvis I gerne ville uddybe det lidt.. Skal virkelig virkelig bruge det, og det brænder virkelig inde i mig selv..

Svar:

Kære David.

Tak for din henvendelse til Cyberhus.

Det er dejligt at du er forelsket i en pige fra klassen. Det er helt normalt at du er nervøs for at fortælle pigen at du godt kan lide hende. Måske er du bange for at hun afviser dig og ikke vil være din kæreste. Måske kan du slet ikke finde på hvordan du skal kontakte hende....

Nogle eksempler på hvordan du kan komme i kontakt, så kan jeg foreslå dig, at være opmærksom på pigen, finde ud af hvad hun godt kan lide, kender til hendes fritid og interesser, for at have noget at tale med hende om. Måske kan I følges til skole, eller lave lektier sammen, spille spil eller meget andet.

Du må gerne stille flere spørgsmål. Det er helt normalt at onanere. Hvor mange gange du onanerer er mindre betydende. Du skal vide at det er de fleste mennesker som onanerer, både piger og drenge. Følelsen af at holde sin seksualitet hemmelig er også en naturlig ting. Jeg får den tanke, at det måske kunne være en god ide´ at du finder en af dine drenge kammerater som du måske kunne tale med om de ting du oplever omkring din seksualitet. Husk på at hvis I har tillid og respekt for hinanden kan venskabet vokse og måske har du en ven for livet! Måske oplever han også at få hår på kroppen, eller måske ikke får hår. Der er ingen som bestemmer om du skal barbere dig eller ej. Kun du ved om du vil beholde behåringen eller om det skal barberes væk.

Sex er ikke bare noget man får, det kræver at man har tillid og respekt for et andet menneske. At man møder dette menneske, mærker og taler med hinanden for at der er en kontakt man kan bygge et venskab og måske kæresteskab på. Den første gang man har sex, kan være mere eller mindre planlagt. Jeg synes det er vigtigt at man er ædru, er sammen med en man kan lide, bruger kondom, taler sammen om det der sker, respekterer hinandens grænser, har god tid, er et sted hvor man ikke bliver forstyrret, det er tilladt at slutte hvis man ikke vil eller tør mere.

Jeg håber du kan bruge mit svar ellers er du velkommen til at skrive igen.

Bedste hilsner Mette.