Pinligheder
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
hej. jeg har et "lyst" problem :s Jeg er jomfru, men jeg føler ofte at jeg har lyst til sex. Jeg vil ikke onanere, da jeg synes det er klamt. Der er en fyr som jeg er intresseret i, men vil ikke ødelægge noget ved at spørge om vi skal :s (venter helst til jeg har en kærste). Er det normalt at jeg har lyst til noget jeg ikke endgang ved hvordan er? OG vil også gerne vide om man skal barbere sig "down under"? Har prøvet at barbere det meste, men det begynder bare at klø når det vokser ud, og det vokser hurtigt :( Jeg kan self. godt se det hygiejningske i at barbere sig der, men så skulle jeg jo næsten gøre det hver anden dag. Hilsen den pinlige

Svar:
Hejsa
Tak for dit spørgsmål. Jeg synes det er rigtig fedt at du skriver ind på trods af, at du synes det er lidt pinligt. Jeg synes bestemt ikke det er pinligt det du spørger om, men noget der er helt naturligt at være i tvivl om i din alder. Derfor vil jeg nu prøve at svare dig så godt jeg kan.
Jeg tænker det er helt normalt at du har lyst sex, også selvom du ikke har prøvet det før. Det at have lyst til sex er noget helt naturligt for os mennesker, det er faktisk noget vi alle får lyst til på et tidspunkt. Man kan sige, hvis vi ikke havde lyst til sex, ville det at få børn og familie nok ikke være noget så mange mennesker gør. Men fordi det er en lyst eller en drift alle mennesker er født med for at vi netop kan blive ved med at formere os, er der ingen grund til at du føler noget mærkeligt ved at du har lyst til sex.
Jeg synes dine overvejelser omkring at spørge ham fyren du er interesseret i, om I skulle have sex, lyder meget fornuftige. Mit råd vil helt klart også være at vente til du får en kæreste eller i hvert fald at ham du skal have sex med første gang er en du føler dig tryg sammen med.
Du skriver at du ikke vil onanere da du synes det er klamt. Det er du ikke den eneste der synes og det er også helt normalt og okay. Jeg har alligevel lyst til at fortælle dig at det er helt normalt at piger onanerer, og det kan jo være en god måde at tilfredsstille sin lyst på, hvis man ikke lige har en kæreste. Ved at onanere lærer man også sin egen krop at kende og på den måde kan man finde ud af, hvad man synes er rart.
Til dit spørgsmål om du skal barbere dig forneden vil jeg sige der findes ingen regler for, hvad der er rigtigt og forkert. Jeg synes du skal gøre det du selv synes føles rigtigt. Det er meget forskelligt hvordan og hvor meget piger barberer sig forneden og det behøver jo ikke at være enten eller. Hvis du gerne vil være helt glatbarberet, vil det som du selv siger komme til at klø, da huden dernede er meget følsom og nemt bliver irriteret. Det kræver som du selv siger, at man skal barbere sig ret ofte og det er for det første ikke særlig sundt for huden og for det andet er det faktisk mere hygiejnisk at være behåret end at fjerne det hele. Grunden til at vi har hår dernede er rent faktisk for at beskytte mod urenheder. Jeg tænker du kan prøve dig lidt frem og finde ud af, om du bedst kan lide at fjerne det hele eller bare have en lille smule dernede. Det er din krop og dermed dig der bestemmer.
Jeg håber du kan bruge mit svar :)
Kærlig hilsen Mie