Pinlige problemer

brevkassespørgsmål

Pinlige problemer

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 14 år 2 uger siden

Hej, jeg har engang haft betændelse i forhuden, fordi jeg ikke vidste jeg skulle vakse mig der. Så vaskede jeg mig, og siden det har min forhud siddet løs som den skulle bortset fra på bagsiden af penis hoved. Ved ikke om der er noget galt, og hvis der er vil jeg meget gerne slippe for at gå til en læge, syntes det er pinligt! Har også et andet problem, ved ikke om det er normalt. Hvis jeg får sperm, sprøjter jeg ikke men det kommer bare ud uden noget tryk! Er det normalt?? Og hvad skal jeg gøre? Er der andet end at gå til en læge jeg kan gøre? Svar hurtigst muligt tak!!

Svar:

Hej Dreng, 13 år.

Jeg er meget ked af mit sene svar...men nu kommer det.

Men jeg kan i det mindste berolige dig. Du spørger til at din forhud sidder løs og om den skal det. I løbet af puberteten løsner din forhud sig helt naturligt. Det er en helt naturlig proces og det er ikke noget at være nervøs for.

Med hensyn til dit andet spørgsmål, så kan jeg heller ikke se der er noget at være bange for. Du er 13 og kun lige begyndt at udvikle dig, og der skal nok komme tryk på før du er færdigudviklet i 18-20 års alderen.

Der kommer til at ske rigtigt meget med din krop de næste år, og hvis der er mere du vil spørge om, eller du gerne vil have noget uddybet, er du vellkommen til at skrive igen.

Med Venlig Hilsen

-Sune