Pikkens udseende
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej. Jeg har haft det jeg tror kaldes forhuds snævring (eller noget i den retning). Jeg begyndte at onanerer lige inden jeg blev 12 ( og jeg gør de stadig), og der havde jeg stadig forhuds snævring. Så da jeg blev 13, rev den ene side sig løs, og jeg kunne nu få huden ned under penishovedet ovre i højre halvdel. Så da jeg blev 14, fik jeg den sidste del fri. Nu er det så sådan at jeg kan få alt huden under penishovedet, men der er stadig en tynd hud streng omme foran. Er det meningen den skal være der? For når jeg trækker huden tilbage bøjer hele hovedet sig forover. Er det godt? Eller skidt? Hilsen Den der er lidt i tvivl

Svar:
Kære lidt tvivlende dreng.
Det er helt normalt det der sker med dig og din forhud. Den løsner sig stille og roligt fra penishovedet. Nogle gange gør den det ad en gang, andre gange tager det noget tid, som det har gjort ved dig. Den tynde streng der sidder på bagsiden af penishoveder skal være der og er en del af penis. Den kan være mere eller mindre stram. Den kan sprænge og det vil bløde (i forbindelse med samleje). Det gør meget ondt, men er ikke farligt! Hvis strengen er lidt stram vil penishovedet bøje lidt bagover og det er helt naturligt. Om det er godt eller skidt er ikke det, det afhænger af. Det afhænger mere af om det gør ondt eller ej. Hvis det gør ondt kan du kontakte din læge og få ham/ hende til at kigge på det. Måske skal det lægges et lille snit i strengen for at gøre den længer.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mvh Mette