Pikken
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Jeg 16 år og har en mega lille pik.
Den er ca. 5 cm i slap tilstand og 8 i stiv og ikke serlig tyk... Er det normalt? Alle fra Min klasse har større pikke og er ikke stolt af at vise mig. Jeg er i puberteten da jeg har hår nede ved pikken, happy trail, lidt rundt om nipples og under armene. Men er pikken ikke færdig med at voke i denne alder?
Og så lige en anden ting. Når jeg er sammen med min bedste ven onanere vi sammen, vi sutter hinandenS osv. Men det er som om at hans forhud bare glider ned af pikhoved og sætter sig under hoved. Men min bliver siddene, men jeg kan godt hive  det ned over, men så snart jeg slipper kommer det op igen. det er som om at strængen ikke er lang nok. Eller hvad?
Hvis nu at man skal til lægen, kan man så gøre det diskret uden at mor ved noget( hvis jeg nu fx skal have skåret strengen over)
Kan man tage hormon behandlinger for at udvikle sig mere ?
Sidste ting. Jeg har meget hår i røv, derfor har jeg tænkt mig at få det vokset af en profesionel. Er der en aldersbegrænsning for intim voksning hos en profesionel ?

Svar:
Hej med dig.
Sikke en masse spørgsmål. Jeg vil besvare dem et for et.
1) Jeg kan berolige dig med, at din pik ikke nødvendigvis er færdig med at vokse. Nogen pikke vokser meget hurtigt og stopper brat, mens andre vokser en lille smule over mange år. Det er derfor forskelligt fra fyr til fyr, hvornår pikken er færdigudvokset. Det kan være, din vokser helt frem til, du fylder tyve år. Størrelsen på din pik er dog normal og ikke noget, du skal være bange for.
2) Jeg synes, det lyder som om både du og din ven har normal forhud. Igen er det forskelligt fra fyr til fyr, hvordan forhuden "opfører" sig, og hvor meget der er af den. Kun hvis det genererer dig eller gør ondt, er der grund til at søge hjælp hos din læge. Hvis det ikke gør ondt og ikke blokerer for, at du kan nyde onani, er der ingen grund til bekymring.
3) Du kan sagtens gå til lægen, uden at din mor ved noget. Det eneste, det kræver, er, at du selv ringer til din læge og bestiller en tid.
4) Hormonbehandlinger er ikke noget, som særlig mange får, da det er sundest at lade kroppen udvikle sig i sit eget tempo. Hvis du bestiller en tid ved lægen, kan du evt. høre ham om, hvad du kan gøre for at fremme din udvikling.
5) Jeg har forsøgt at søge på aldersgrænser for voksning, men jeg har ikke kunnet finde et svar. Jeg vil derfor råde dig til at ringe til den kosmetolog, du gerne vil have det gjort hos og høre, hvad de siger. Meget kan dog klarest med almindelig intimbarbering.
Kh. Matilde