Pik størelse
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej jeg er en dreng på 13 år. Min pik er 9 cm i slab og 14 cm i stiv, er det normalt. Der er også en anden ting. Når vi har idræt og skal i bad er min pik blevet mindre end 9 cm jeg normalt har når jeg går der hjemme, og så følger jeg at de andres er større. Men jeg ved godt at når jeg er der hjemme er den 9 cm i slab. Har i en god løsning. Hilsen drengen på 13 år.

Svar:
Hej Dreng på 13.
Du er langt fra den eneste, som skriver ind til Cyberhus omkring penisstørrelse, så det er derfor helt normalt, at du bekymrer dig omkring det.
Jeg kan fortælle dig, at din penis har en helt almindelig størrelse. En stiv penis er i gennemsnit 11-19 cm i stiv tilstand, så du befinder dig i normalområdet.
Hvordan det kan være, at din penis krymper lidt til idræt, er svært at sige. Det kan være fordi, du bliver lidt nervøs, fryser en smule eller bare bliver lidt usikker på hele situationen. Hvis du sørger for at holde dig varm og prøver at slappe godt af, tror jeg måske, du vil opleve, at din penis ikke bliver mindre.
Jeg kan godt forstå, du nemt kommer til at sammenligne dig med andre til idræt, men prøv i stedet at hold fast på din viden om, at din penis er stor nok og helt normal. Hvordan de andre ser ud, kan derfor være ligegyldigt. Du er god nok, som du er.
Jeg håber, du fik svar på dit spørgsmål.
De bedste hilsner, Matilde