pik problem
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg er en dreng på 14 år, med et pik problem. Den er 7 cm når den er slap, og 3,5 når den er stiv. Jeg kan heller ikke få udløsning. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig
Det er helt normalt at drenge i din alder bekymrer sig om deres pik er stor nok og om hvornår man kan få udløsning, men jeg syntes ikke du behøver at tænke på det som et problem, for det virker ikke til der er noget unormalt ved din pik.
Ud fra de mål du skriver syntes jeg det ser ud til, at du måske har byttet rundt på længden i slap og stiv tilstand eller, at du måske har glemt at skrive et tal et sted. Men lige meget hvad så er din pik slet ikke færdig udvokset endnu, det er den først når du er i starten af 20´erne, så der er masser af tid den kan vokse sig større i endnu.
I det du også skriver forstår jeg, du syntes det er et problem du ikke kan få udløsning endnu, men det er også meget normal i din alder. For det er helt forskelligt fra person til person, hvornår ens krop er parat til, at kunne få udløsning og da du er 14 år gammel, er det altså ikke sikker din krop er parat til det endnu, men det skal nok snart kunne lade sig gøre.
For at svare på dit sidste spørgsmål om hvad du skal gøre. Vil jeg svare dig med, at du skal være tålmodig og give din krop lov til at udvikle sig i sin egen hastighed. Jeg kan godt forstå det kan være hårdt at vente, men der er desværre ingen genvej.
Jeg håber du kan bruge svarene
Med venlig hilsen Paw