Pik hår
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej. Jeg er en dreng på 14 år og jeg har fået mange pik hår - har en stor skov pik hår. Og jeg kunne godt tænke mig at fjerne sem eller bare de fleste. Men ved ikke hvordan jeg skal? Og hvis jeg bruger en skraper er jeg bange for at skære mod huden eller det kradser bagefter. Jeg har også skæg som jeg heller ikke ved hvordan man barberer. Vil fjerne skæg og pik hår

Svar:
Hej med dig
Det er helt i orden og have lyst til, at barbere sig i hoved og på ens pik. Men jeg syntes du skal vide, at det også er helt i orden og have masser af hår på kroppen.
Du har ret i det tit vil komme til og kradse, hvis man bruger skraber. Men hvis du får lyst til det engang, kan du formindske, at det kradser ved og først ligge skraberen til blød i varmt vand og vaske stedet du skal barbere med varmt vand. Derefter skal du smøre barberskum eller barbergéle på stedet og så barbere det, på den måde vil du mindske at det klør.
Men en anden måde, som er meget nemmere og ikke vil klø, er hvis du bruger en barbermaskine med længde på. Så kan du barbere dig, lige i den længde du vil have og huden vil ikke blive irriteret og klø, fordi der stadig er hår tilbage til, at beskytte huden.
Jeg håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw