Pik
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej cyberhus Min pik's forhud er sådan gået lidt tilbage så man kan se noget af pik hovedet, men ikke det hele. er det normalt? Hilsen anonym

Svar:
Hej med dig
Jeg syntes det du skriver virker helt normalt, for en dreng i din alder. Når man som dreng bliver teenager og kommer i puberteten, begynder forhuden at udvide sig. Så man stille kan se mere og mere af penis hovedet. Så din pik lyder til at udvikle sig helt normalt.
Det er meningen når du bliver ældre og forhuden har udvidet sig nok, så kan du hive forhuden  tilbage, og se hele penis hovedet på en gang.
Hvis ikke man kan det, kan det være man har noget der bliver kaldet for forhudsforsnævring.
Og det skal tjekkes af en læge, så han kan give dig noget creme, som hjælper huden med at udvide sig. Hvis du har lyst til at vide mere om det, har jeg fundet et link hvor du kan læse lidt om forhudsforsnævring. http://www.sexlinien.dk/Default.aspx?ID=22052
Men da du er 13 år, er din forhud først lige begyndt at udvide sig, Så syntes jeg ikke der er noget alarmerende ved det. Det lyder nemlig til at være helt normalt.
Håber du kan bruge svaret
Med venlig hilsen Paw